فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۸۲۵۴۰

رئیس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز:

بنزین داریم اما نفت‌کش نداریم

بنزین داریم اما نفت‌کش نداریم

رئیس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور اعلام کرد که کمبودی در زمینه بنزین وجود ندارد و علت طویل شدن صف‌های بنزین به نبود نفت‌کش‌ها باز می‌گردد. او همچنین از گران شدن بنزین در سال جاری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته تصاویری از صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد در استان‌های شمالی کشور مردم برای دریافت بنزین در صف‌های طویل انتظار ایستاده‌اند. چندی پیش هم گزارش‌ها از شلوغی صف‌ها در جایگاه‌های بنزین شهرهای شمالی کشور حکایت داشت. در این بین کاربران فضای مجازی اخباری مبنی بر کمبود بنزین را در شبکه‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌اند.

رئیس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور درباره علت طولانی شدن صف‌های بنزین به تجارت‌نیوز گفت: این روزها بحث کمبود بنزین در فضای مجازی افزایش یافته و این موضوع‌ها در حالی دست به دست می‌شود که کمبود بنزینی وجود ندارد. براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت نفت حدود 30 تا 50 میلیون لیتر اضافه سرانه توزیع بنزین یورو 4 در بندرعباس مورد پالایش قرار می‌گیرد که این میزان را حتی می‌توان صادر کرد.

بیژن حاج محمدرضا در ادامه افزود: علت صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین استان تهران و دیگر شهرهای شمالی به کمبود نفت‌کش‌ها باز می‌گردد. پیر شدن نفت‌کش‌ها و عمر بالای آنها باعث شده که بنزین دیرتر به مجاری توزیع برسد.

وی تصریح کرد: از سال‌های گذشته تاکنون هرآنچه نیاز جایگاه‌داران به فرآورده‌های نفتی بوده از سوی شرکت فرآورده تامین شده است. اما اساسا در این بازه زمانی شرکت فرآورده نفتی تصمیماتی را در راستای تزریق بنزین به جایگاه‌داران اعلام کرده است. به واقع این شرکت برنامه سهمیه‌ای را برای جایگاه‌داران در نظر گرفته به طوری که هر روز به هر جایگاه‌دار به میزان 80 هزار لیتر فرآورده واگذار می‌شود. بنابراین زمانی که سرانه واقعی به جایگاه‌داران اعطا نشود منجر به طویل شدن صف‌ها می‌شود.

این فعال صنفی تصریح‌کرد: مردم درباره بنزین بدانند که بالعکس نفت و گاز این مشتق نفتی به کشورهای خارجی صادر نمی‌شود. این درحالی است که در زمینه صادرات نفت و گاز نیز این دو کالا براساس برآوردهای مدیران دولتی به داخل و خارج از کشور توزیع می‌شود.

حاج محمدرضا در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه علت کمبود نفت‌کش‌ها چیست؟ گفت: صاحبان نفت‌کش‌ها هم مدعی هستند که در این شرایط امکان خرید وسایل جدید وجود ندارد. برای خرید یک نفت‌کش جوان یک میلیارد تومان هزینه نیاز است. در حالی که امروز شرایط مناسبی در حوزه تولید به چشم نمی‌خورد و فضا برای انجام کار وجود ندارد. به‌واقع دخل و خرج‌ها هم‌خوانی ندارد. در گذشته کسب‌وکارها رونق داشت و نفت‌کش‌ها صبح تا شب مشغول فعالیت بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.