کد مطلب: ۳۹۲۶۹۹

اولین قیمت نفت در معاملات هفته جدید میلادی / ۳ عاملی که تقاضا را کاهش داد

اولین قیمت نفت در معاملات هفته جدید میلادی / 3 عاملی که تقاضا را کاهش داد

به دنبال نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت به دلیل تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چین، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به دنبال نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت به دلیل تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چین، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، این در حالی است که تنش‌ها در خاورمیانه از کاهشِ بیشترِ قیمت نفت جلوگیری کرده است.

روز گذشته یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج‌فارس توقیف شد.

هر بشکه نفت خام برنت با 0.8 درصد کاهش، به 61.39 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا هم با 24 سنت کاهش به 55.42 دلار به ازای هر بشکه رسید.

هفته گذشته نفت خام برنت دو درصد و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت یک درصد افت کردند. موسسه گلدمن سَکس در گزارشی نوشته است: به دنبال تضعیف فعالیت‌های اقتصادی، آب‌وهوای نامساعد و تشدید تنش‌های تجاری تقاضا برای نفت در سال 2019 کاهش یافته است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، از ماه سپتامبر تعرفه‌های 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد و اگر چین فورا توافق تجاری را امضا نکند، ممکن است این تعرفه‌ها باز هم افزایش پیدا کنند.

از سال گذشته تاکنون وضعت تعرفه‌ها و تشدید جنگ تجاری منجر به کند شدن رشد اقتصادی شده و این روند کاهش تقاضا برای نفت را به دنبال دارد.

در عین حال، صادرات نفت خام ایالات متحده در ماه ژوئن، با رشد 260 هزار بشکه در روز به 3.16 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم نشان می‌دهد بازار با کاهش عرضه مواجه نیست.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که کره جنوبی حجم قابل توجهی از نفت آمریکا را خریداری کرده و در عین حال چین واردات نفت از این کشور را از سر گرفته است.

از سوی دیگر، در ایالات متحده، تعداد دکل‌های نفتی برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.