کد مطلب: ۵۰۲۱۱۵

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی پاسخ داد:

واردات مرغ منجمد چقدر جدی است؟

واردات مرغ منجمد چقدر جدی است؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می‌گوید: نمی‌دانیم چرا واردات مرغ می‌خواهد از سر گرفته شود؟ چنانچه دولت مرغ وارد کند، قطعا در پایان سال منجر به ورشکستگی مرغدارها می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گرانی اخیر نهاده‌های دامی و شیوه نامناسب توزیع آن خبر از کاهش تولید می‌دهد. برخی از مرغداران از واردات مرغ منحمد در آستانه شب عید خبر داده‌اند. اما آیا واردات مرغ منجمد جدی است؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می‌گوید: اینکه می‌گویند مرغدارها به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی نمی‌توانند نیاز داخل را تامین کننده این صحبت‌ها شایعه است، چرا که برای تامین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارند.

محمدعلی کمالی سروستانی اظهار کرد: نمی‌دانیم چرا واردات مرغ می‌خواهد از سر گرفته شود؟ چنانچه دولت مرغ وارد کند قطعا در پایان سال منجر به ورشکستگی مرغدارها می‌شود.

او معتقد است: واردات مرغ برای مردم گران‌تر تمام می‌شود، قیمت یک مرغ در ترکیه پنج دلار است با این حساب قیمت مرغ وارداتی بالای 128 هزار تومان است.

قیمت مرغ ارزان شد

کمالی سروستانی از کاهش قیمت مرغ هم خبر داد و گفت: امروز قیمت مرغ زنده 14 هزار تومان است و قیمت مرغ در بازار ارزان شده است. قطعا مرغ منحمد بالای 14 هزار تومان تمام می‌شود؛ چرا که امروز مرغ یک دلاری در بازارهای جهانی پیدا نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به تولید مرغ اظهار کرد: برای شب عید تولید 120 میلیون جوجه برنامه‌ریزی شده است. بنابراین مشکلی در تامین جوجه وجود ندارد. در زمینه تامین نهاده‌های دامی دولت وعده داده است که نهاده‌ها را برای مرغداران تامین می‌کنند. خوشبختانه در یک ماه اخیر هم نهاده به خوبی توزیع شده است.

مهر ماه امسال بود که حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از شنیده شدن زمزمه واردات مرغ در صورت کمبود خبر داد. او به ایسنا گفته بود: «شاید برخی رانت‌ها از واردات سود می‌برند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.