کد مطلب: ۷۱۰۸۶۴

واردات شکر خام ۲ برابر شد/ کدام کشورها به ایران شکر صادر می‌کنند؟

واردات شکر خام 2 برابر شد/ کدام کشورها به ایران شکر صادر می‌کنند؟

واردات شکر از دو کشور برزیل و هندوستان انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واردات شکر خام به کشور دو برابر شد.

به نقل از ایسنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به واردات شکر به بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۷۰۰هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است تا نیاز به این کالای استراتژیک تامین شود.

بهروز آقایی با بیان این‌که روند واردات شکر در نیمه دوم امسال نیز همچنان ادامه دارد، افزود: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

آقایی با بیان اینکه عمده واردات شکر خام از کشورهای برزیل و هندوستان انجام می‌شود، عنوان کرد: واردات شکر در راستای امنیت غذایی کشور و تامین نیازهای داخلی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شکر خام واردشده به بندر امام خمینی به‌وسیله کامیون به واحدهای نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ارسال شده است تا در این واحدها تصفیه شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱.۵میلیون تن شکر در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌عنوان متولی انحصاری واردات شکر خام، باقی نیاز کشور به این محصول استراتژیک را از طریق کشورهای موردنظر وارد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.