خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۵۹۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نفت برنت همچنان در مسیر نزولی/ فدرال رزرو سرنوشت بازار را تغییر می‌دهد؟

نفت برنت همچنان در مسیر نزولی/ فدرال رزرو سرنوشت بازار را تغییر می‌دهد؟

معاملات نفت برنت امروز تحت تاثیر داده‌های ضعیف اقتصادی چین و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره آمریکا، وارد مسیر نزولی شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا انتشار آمار نرخ بهره امروز فدرال رزرو تغییری در روند بازار نفت ایجاد می‌کند یا خیر؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات نفت برنت امروز و در لحظه تنظیم این گزارش با 0/06 دلار کاهش با قیمت بشکه‌ای 75 دلار و 25 سنت به بازار عرضه شد. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با سه سنت کاهش به بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید.

به نظر می‌رسد تصغیف اقتصاد چین و انتظار افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا سایه ارزانی را بر سر طلای سیاه انداخته است. رویترز پیش‌بینی کرده است که بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، امروز نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد افزایش دهد.

افزایش بیشتر نرخ بهره می‌تواند رشد اقتصادی را آهسته کرده و به تقاضای انرژی لطمه بزند. در استرالیا، بانک مرکزی با افزایش نرخ نقدینگی خود در روز سه‌شنبه، بازارها را غافلگیر کرد و هشدار داد برای مقابله با تورم بالا، ممکن است تحکیم بیشتر سیاست پولی ضروری باشد.

فارغ از نرخ بهره آمریکا، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان می‌دهد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۳/۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. این سومین کاهش هفتگی متوالی و طولانی‌ترین کاهش از دسامبر به حساب می‌آید. با این حال باید منتظر آمار رسمی که امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود بود و دید سرنوشت بازار چطور رقم می‌خورد؟

اقتصاد چین تحت فشار است

تاثیر آمار منتشره شده چین از کاهش غیرمنتظره فعالیت‌های خود در افت قیمت فعلی نفت را نمی‌توان نادیده گرفت. چراکه این کشور بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی و بزرگ‌ترین واردکننده نفت به حساب می‌آید.

بنابراین هرگونه کاهش تحرک آن در زمینه مصرف نفت کل بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آخرین اخبار حاکی از آن است که بخش تولیدی این کشور در ماه آوریل تحت فشار اقتصادی کاهش غیرمنتظره‌ای پیدا کرده است.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به اینکه بازگشایی اقتصاد چین برای آسیا اهمیت اساسی خواهد داشت، پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این منطقه را بالا برد و همزمان نسبت به ریسک‌های مربوط به تورم بالا و نوسان بازار جهانی که تحت تاثیر مشکلات بخش بانکی غربی روی داده است، هشدار داد.

همچنین رویترز در یک نظرسنجی اعلام کرد که تولید نفت اوپک طی آوریل تحت تاثیر اختلالات تولید در عراق و نیجریه، ۱۹۰ هزار بشکه در روز کاهشی پیدا می‌کند. تولید این گروه در ماه مه با آغاز اجرای دور جدید کاهش تولید داوطلبانه، افت بیشتری پیدا می‌کند.

نگرانی‌های اخیر نسبت به ادامه فعالیت بانک‌های آمریکایی نااطمینانی را نسبت به روند فعلی (کاهشی) را افزایش داد. مخصوصاً با ورشکستگی بانک فرست ریپابلیک احتمال افزایش قیمت نفت در آینده تقویت شد. بنابراین چشم‌انداز کلی بازار نفت در روزهای آینده صعودی تصور می‌شود مگر آنکه متغیر جدیدی وارد بازار شود.

برای مطالعه بیشتر درباره حوزه انرژی خبر زمان بازگشت بازار به قله را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.