کد مطلب: ۸۳۲۵۶۱

نرخ خوراک پتروشیمی تعدیل می شود؟/ برخورد با رانت خواران در دستور کار است

نرخ خوراک پتروشیمی تعدیل می شود؟/ برخورد با رانت خواران در دستور کار است

رئیس سازمان بورس درباره درخواست این سازمان در خصوص تعدیل نرخ خوراک گفت: هنوز پاسخی از جانب وزارت اقتصاد دریافت نکرده ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی گفت: درخواست اصلاح نرخ خوراک ارائه شده است و از سمت وزارت اقتصاد درحال پیگیری آن هستیم اما هنوز نتیجه مشخص نشده است.

وی با تاکید بر اینکه همه معاملات آن تاریخ مشخص درحال بررسی است، گفت: هنوز نمیتوان نتیجه‌ای اعلام کرد. به محض روشن شدن ماجرا جزییات اعلام می‌شود. اگر هرگونه نشر اطلاعات محرز شود قطعا با آن برخورد خواهد شد. برای متخلف پرونده تشکیل خواهد شد و معاملات فرد بررسی می‌شود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با توجه به جلسات میز صنعت، پیشنهاد سازمان بورس این بود که فرمول اصلاح شود، نرخی که اکنون مصوب شده است پیشنهاد ما نبوده است. پیشنهاد ما این است که هاب‌های مصرف کننده از فرمول حذف شوند. این پیشنهاد در دستور کار مراجع ذیربط است و باید دوباره بررسی شود. سازمان بورس گزارش‌های لازم را به سیاست‌گذاران می‌دهد اما اینکه در نهایت چه تصمیمی اخذ شود در اختیار این سازمان نیست.

عشقی با بیان اینکه باید بررسی شود ارتباطی بین ریزش بازار در اردیبهشت ماه و نرخ خوراک وجود داشته است یا خیر، اظهار کرد: در هر حال برای شخصی که بر اساس اطلاعات نهانی معامله کرده باشد جرایمی در نظر گرفته می شود و سازمان اعلام جرم می کند.

رئیس سازمان بورس درمورد اینکه با متخلفان چه برخوردی خواهد شد نیز اظهار کرد: نحوه برخورد بستگی به ابعاد موضوع دارد، اینکه چقدر سود کرده‌ یا از چه میزان زیان جلوگیری کرده‌اند. اما سلب صلاحیت جریمه نقدیگی از برخوردها خواهد بود و اسامی نیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.