کد مطلب: ۸۷۲۳۴۹

رشد ۲۸ درصدی قیمت نفت در سه ماه سوم ۲۰۲۳

رشد 28 درصدی قیمت نفت در سه ماه سوم 2023

 قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه به دلیل نگرانی‌های کلان اقتصادی کاهش یافت، اما در 3 ماه سوم 2023 میلادی به علت کاهش تولید اوپک پلاس که فشار زیادی را بر عرضه جهانی انرژی وارد کرد، با رشد حدود 30 درصدی روبرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی ماه نوامبر برنت با 7 سنت کاهش به 95.31 دلار در هر بشکه رسید که حدود 2.2 درصد در هفته و 27 درصد در سه ماهه سوم افزایش داشت. قرارداد ماه دسامبر نفت برنت با 90 سنت کاهش به 92.20 دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 92 سنت کاهش 90 دلار و 97 سنت معامله شد که 1 درصد در هفته و 29 درصد در سه ماهه رشد داشت.

با نزدیک‌تر شدن قیمت‌های آتی نفت به 100 دلار در هر بشکه، بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به نگرانی‌های اقتصادی کلان، از این افزایش قیمت سود بردند.

بر اساس نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس، فعالیت نفت و گاز در سه ایالت تولیدکننده انرژی ایالات متحده با آخرین جهش قیمت ها در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در ماه جولای، تولید نفت خام ایالات متحده به بالاترین حد خود از نوامبر 2019 رسیده است.

لائل برینارد، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید گفت: سرمایه گذاران منتظر تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت ایالات متحده در روز یکشنبه هستند که یک "خطر غیرضروری" برای اقتصاد مقاوم آمریکا است.

نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین نیز تشدید شد زیرا معامله سهام شرکت توسعه دهنده املاک بدهکار Evergrande Group تا اطلاع ثانوی پس از گزارشی مبنی بر اینکه رئیس آن تحت بازجویی پلیس قرار گرفته است، به حالت تعلیق درآمد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده، که نشان‌دهنده اولیه تولید آتی است، در هفته منتهی به 29 سپتامبر با هفت کاهش به 623 رسید که پایین‌ترین رقم از فوریه 2022 است.

در حالی که تعداد کل دکل‌های حفاری در سه ماهه سوم 51 مورد کاهش یافت، کاهش در مقایسه با کاهش 81 دکل در سه ماهه دوم افت نسبی یافته است زیرا قیمت نفت به دلیل کاهش عرضه افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از 42 اقتصاددان که روز جمعه گردآوری شد، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم 89.85 دلار و در سال 2024 به 86.45 دلار برسد.

پیش‌بینی می‌شود کاهش تولید اعلام شده از سوی عربستان و روسیه تا پایان سال بر تحولات بازار جهانی نفت حاکم باشد.

منبع: کانال تلگرامی بازار نفت، گاز و پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.