فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۴۲۸۴

تاثیر بحران خاورمیانه بر عرضه گاز طبیعی

تاثیر بحران خاورمیانه بر عرضه گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت انی ایتالیا با اشاره به تاثیر بحران خاورمیانه بر عرضه گاز گفت، ایتالیا با وجود بحران کنونی در غرب آسیا با هیچ نگرانی در مورد عرضه گاز مواجه نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کلودیو دسکالزی با اشاره به تاثیر بحران خاورمیانه بر عرضه گاز افزود: درگیری بین اسرائیل و حماس بیشتر بر قیمت گاز تأثیر می‌گذارد، اما واردات را به خطر نمی‌اندازد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، هیچ نگرانی برای تامین گاز وجود ندارد، همچنین به این دلیل که در آن مناطق - به غیر از میدان (گاز تمار) که به دلایل احتیاطی توسط اسرائیل متوقف شد - هیچ تاثیر عمده‌ای بر تولید گاز وجود ندارد.

دسکالزی به طور غیرمستقیم به نگرانی‌هایی که تشدید بالقوه بحران خاورمیانه می‌تواند با برخی از کشورهای تولیدکننده گاز مانند الجزایر که حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده است، تنش ایجاد کند، پاسخ داد.

الجزایر سال گذشته به بزرگترین تامین کننده گاز ایتالیا تبدیل و جایگزین روسیه شد و سایر کشورهای آفریقایی از جمله لیبی و مصر نیز به لطف فعالیت های انی در این کشورها به عنوان تامین کنندگان مهم گاز ظاهر شدند.

وزیر انرژی الجزایر نیز در همان کنفرانس مطبوعاتی تعهد این کشور برای تامین گاز به ایتالیا را تایید کرد، اما همچنین خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر شد.

محمد ارکاب وزیر انرژی الجزایر گفت: "زیرساخت‌های گازی به سرمایه‌گذاری‌های مالی نیاز دارند که جذب آنها دشوار است… ما به چارچوب‌های نظارتی نیاز داریم که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت جذاب‌تر باشد.

مدیر عامل انی گفت: این شرکت در حال حاضر بیش از 30 درصد از کل سرمایه‌گذاری خود را به انتقال انرژی اختصاص می‌دهد و قصد دارد تا سال 2030 این رقم را به 70 درصد افزایش دهد.

منبع: کانال نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.