خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۹۳۷۶

اعتراض ایران به کویت درباره میدان گازی آرش

اعتراض ایران به کویت درباره میدان گازی آرش

دیپلمات ارشد ایران اعتراض خود را به سفیر کویت به دلیل رویکرد دولت این کشور در طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به‌دنبال رویکرد دولت کویت در هفته‌های اخیر جهت طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای، «محمد علی‌بک» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار «بدر المنیخ» سفیر کویت در تهران در روز پنجشنبه مراتب اعتراض و ناخرسندی ایران را نسبت به این رویکرد به او ابلاغ نمود.

در این ملاقات مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سوابق مذاکراتی بین ۲ کشور تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است». 

علی‌بک افزود: «بدون شک طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ‌گونه حقی برای طرف بیان‌کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد». 

دستیار وزیر امور خارجه ایران همچنین بر آمادگی تهران برای انجام دور جدید گفت‌وگوها با دولت کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی‌الطرفین تاکید کرد.

بدر المنیخ، سفیر کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ۲ کشور و تصمیم دولت کویت برای گسترش روابط تاکید کرد: «مراتب مورد نظر را در اولین فرصت به مراجع ذی‌ربط دولت کویت منتقل خواهد کرد».

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.