کد مطلب: ۸۹۶۴۶۳

سفیر ایران وارد پاکستان شد

سفیر ایران وارد پاکستان شد

رضا امیری مقدم سفیر کشورمان در پاکستان با پیام دوستی و برادری بین دو کشور همسایه وارد اسلام آباد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیری مقدم سفیر کشورمان در بدو ورود به پاکستان از سوی مقامات وزارت امور خارجه پاکستان و دیپلمات های ارشد سفارت کشورمان در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

امیری مقدم همچنین در بدو ورود به پاکستان در گفت‌وگویی با صدا و سیما گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی پاکستان یک روابط دیرینه، تاریخی و مداوم بوده و دو کشور همواره در صحنه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، همگرایی و همکاری نزدیک داشتند. همچنین دو کشور در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روابط دو کشور خوب بوده و امیدواریم در آینده نیز به همین منوال پیش برود.

وی در مورد تعاملات دوجانبه بین دو کشور همسایه گفت: ما در اوایل سال شمسی جاری و اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد حضور رئیس جمهور محترم ایران و نخست وزیر سابق پاکستان در مرز بودیم که هدف از این سفر همکاری های مرزی، ایجاد بازارچه های مرزی، گذرگاههای مرزی توسعه داده شود و از دید دو کشور اینگونه همکاری ها می تواند موجب افزایش همکاری های اقتصادی شود. تقویت همکاری های اقتصادی می تواند امنیت مرزها را هم افزایش دهد و خود به خود موجب تقویت امنیت بیش از پیش مناطق مرزی خواهد شد.

سفیر کشورمان در مورد سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان و تقویت همکاری های دوجانبه بین دو کشور گفت: ما در سال جاری تعاملات دوجانبه مقامات عالی رتبه دو کشور از جمله دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان، سفر مقامات عالی رتبه نظامی دو کشور، سفر مقامات عالی امنیتی دو کشور، سفر وزیر خارجه و مقامات عالی رتبه وزارت امور خارجه، سفرهای هیات های اقتصادی دو کشور را شاهد بوده ایم. همچنین ما سفر هیات های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی، نظامی و امنیتی را در آینده نزدیک در دستورکار داریم که در حال رایزنی برای تعیین زمان مناسب برای آن هستیم. این تعاملات موجب تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و مسلمان خواهد شد.

«امیری مقدم» در مورد تعاملات اقتصادی بین دو کشور گفت: همه ایالت های پاکستان و تجار این کشور همکاری نزدیکی با همتایان و تجار ایرانی در استان های مختلف کشورمان دارند. نشست اخیر مقامات اقتصادی دو کشور در چابهار نیز به همین منظور برگزار شده بود. در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی نیز برپا شده بود. در این نمایشگاه مقامات مهم از جمله حاکم ایالت سند پاکستان به همراه هیاتی بالغ بر ۱۴۰ نفر از تجار پاکستانی حضور یافتند. همچنین قراردادهایی خوبی در حاشیه این نمایشگاه به امضاء رسید و این همکاری ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.