کد مطلب: ۸۳۶۱۲۶

شهردار تهران رفتنی شد؟/ بر سر نخواستن زاکانی دعواست

شهردار تهران رفتنی شد؟/ بر سر نخواستن زاکانی دعواست

بار دیگر زمزمه رفتن زاکانی از شهرداری تهران مطرح شد. محمد مهاجری، فعال سیاسی در توییتی نوشت: «ظاهرا با وجود خواهش، اصرار و تلاش زیاد زاکانی برای ماندن در شهرداری، بر سر نخواستنش دعواست. قرار است با یک پست نمایشی و تشریفاتی در دولت رئیسی سرکارش بگذارند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمزمه‌ها درباره رفتن زاکانی از شهرداری تهران باز هم قوت گرفت. البته سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها گفت که خبری نیست.

اخیرا موضوع رفتن علیرضا زاکانی از شهرداری در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. گفته می‌شود که قرار است او از پست شهرداری کنار رود و به بدنه دولت رئیسی بپیوندد. اما ماجرا چیست؟

ماجرای رفتن زاکانی به دولت چیست؟

پس از داغ شدن شایعات در این مورد، علیرضا زاکانی در حاشیه جشن فرزندان غدیر که با حضور 7000 کودک کار در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در واکنش به این ماجرا گفت: «این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است.»

شهردار تهران گفت تا زمانی‌که در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود، نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.

این اظهارات زاکانی موجب تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره رفتن او از شهرداری شد. محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت که ریاست جمهوری با پیشنهاد شهرداری مبنی بر تفویض اختیاراتش به شهردار تهران پیرامون کودکان کار و متکدیان موافقت کرده است.

به گفته معاون فرهنگی شهرداری تهران کلیات این موضوع در جلسه بررسی شده است و هر دستگاه کار خود را انجام می‌دهد، اما فرماندهی واحدی برای آسیب‌های اجتماعی در تهران ایجاد خواهد شد.

سخنگوی شهرداری، رفتن زاکانی را تکذیب کرد

البته طولی نکشید که عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران به این ماجرا واکنش نشان داد.

محمدخانی در توییتی نوشت: «آقای زاکانی به دولت نمی‌رود، بلکه حدود 2 سال است که به دولت رفته است. شهردار تهران هم‌اکنون عضوی از کابینه و همراه رئیس جمهور است.» (فرارو)

در ادامه توییت سخنگوی شهرداری تهران آمده خبری که منشا شایعه رفتن زاکانی از شهرداری شده، تصمیم خوب دولت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت است که پس از بررسی‌ها از سوی دولت اعلام می‌شود.

بر سر نخواستن زاکانی دعواست

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا نیز در توییتی نوشت: «ظاهرا با وجود خواهش، اصرار و تلاش زیاد آقای زاکانی برای ماندن در شهرداری تهران، بر سر نخواستنش دعواست. قرار است با یک پست نمایشی و تشریفاتی در دولت رئیسی سرکارش بگذارند.»

در ادامه توییت مهاجری آمده است: «اینجوری تاریخ مصرف کاندیداهای پوششی و روکشی تمام می‌شود.»

ماجرای استعفای زاکانی پس از سفر به بروکسل

در ماه‌های اخیر حواشی شهرداری تهران کم نبود. پس از سفر زاکانی به بروکسل و بازگشتش، شایعات رفتن او از شهرداری مطرح شده بود.

روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشت که زاکانی پس از بازگشت از بروکسل قهر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده که زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است. او به دلیل فشارهای دستگاه‌های نظارتی، اختلافاتش در کمیسیون ماده 5 با شورای عالی شهرسازی و معماری، نارضایتی کارکنان شهرداری و حتی فشار برای عزل دو معاونش استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش که ششم تیرماه منتشر شد، شهردار تهران پس از بازگشت از بروکسل و مجمع عمومی متروپلیس، هیچ دستور کتبی‌ای را صادر نکرده است. او در این مدت فقط در مراسم بزرگداشت شهید چمران حاضر شد و سخنرانی کرد.

رئیسی به زاکانی پیشنهاد کار داد؟

این اولین باری نیست که گمانه‌زنی‌هایی درباره رفتن زاکانی از شهرداری تهران مطرح می‌شود. سال گذشته نیز این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران در این مورد به فارس گفت: «این موضوع در حد گمانه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی است و هیچ منبع موثقی ندارد.»

مظفر همچنین گفت: «البته آقای رئیسی در ابتدای دولت به زاکانی برای حضور در دولت پیشنهادهایی داده بود، اما او برای شهرداری تهران کاندید و با رأی اعتماد شورا انتخاب شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این همون آقایی است که برای ریاست جمهوری کاندید شده بود
    آخه چه شما رو به ریاست جمهوری
    شما که از عهده اداره یک شهر بر نمی آیی
    خواهشا دیگه دوره بعد کاندید نشوید