کد مطلب: ۸۵۸۷۳۱

آخرین جزئیات از طرح تعطیلی شنبه‌ها در مجلس

آخرین جزئیات از طرح تعطیلی شنبه‌ها در مجلس

نمایندگان مجلس در حال بررسی طرح تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری هستند. حالا سوال اینجاست که این طرح به کجا رسید؟ نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستند یا پنجشنبه‌ها؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعطیلی شنبه ها به کجا رسید؟ این سوالی است که نمایندگان مجلس باید به آن پاسخ دهند. نمایندگان در حال بررسی طرح تعطیلی شنبه ها هستند و گفته می‌شود بسیاری از نمایندگان با آن موافق هستند.

البته برخی از نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها مخالف هستند. از جمله نمایندگان مخالف با این موضوع، می‌توان به مصطفی میرسلیم اشاره کرد. معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس در این مورد گفت که برخی از عزیزان مخالفت‌هایی داشتند؛ مثلا میرسلیم مطرح کرده بود که شنبه روز مقدس یهودیان است و نباید تعطیل شود.

جزئیات طرح تعطیلی شنبه ها در مجلس

اخیرا حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری توضیحاتی ارائه کرد؛ یعنی همان ساماندهی تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری.

او به تسنیم گفت که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با اکثریت آرا و اعمال تغییراتی با لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته موافقت کردند. لایحه جهت بررسی در جلسه علنی تقدین هیأت رئیسه مجلس شد.

اما این طرح از کجا و با چه هدفی مطرح شد؟ فارس در این مورد نوشت که آذرماه سال گذشته دولت سیزدهم لایحه‌ای با عنوان «اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری» به مجلس داد.

بر اساس این لایحه ساعت کار کارمندان از 44 ساعت در هفته به 42 ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یابد. یعنی تعداد روزهای کاری در هفته به پنج روز تقلیل یافته و پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شد تا ناهمگونی بین تهران و شهرستان‌ها در این زمیته برطرق شود. اردیبهشت سال جاری اما جمعی از نمایندگان طرحی را برای تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه آماده کردند و به لایحه اضافه کردند.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس در این مورد گفت: «با توجه به اینکه در اکثر کشورهای دنیا یکشنبه تعطیل هستند، اگر می‌خواستیم پنجشنبه و جمعه را تعطیل کنیم، مراودات ما با جهان دچار مشکل می‌شد. در این شرایط راهی جز تعطیلی جمعه و شنبه نداریم؛ مثل تمام کشورهای اسلامی که این دو روز شنبه و جمعه را تعطیل می‌کنند.» (انتخاب)

تعطیلی شنبه‌ ها در مجلس تصویب شد؟

سوالی که برای برخی از مردم مطرح شده، این است که آیا تعطیلی شنبه ها در مجلس تصویب شده است؟ پاسخ این سوال منفی است. هنوز بررسی‌های نمایندگان مجلس در این مورد به پایان نرسیده است.

حسین محمد صالحی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره آخرین وضعیت طرح تعطیلی شنبه ها در مجلس گفت: مدتی است که این پیشنهاد در کمیسیون شوراها مطرح شده است. اخیرا نیز رای‌گیری در این مورد صورت گرفت که تعدادی از نمایندگان با تعطیلی روز شنبه مخالف بودند.

او همچنین گفت که در کلیت، رویه این پیشنهاد و طرح تعطیلی شنبه ها روشن و مثبت است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم که با این اوصاف و با توجه به اینکه کلیت این طرح یک بار رای آورداه است، بار دیگر نیز رای می‌آورد و تصویب می‌شود. (افکارنیوز)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط تعطیل بشه مثل تهران
    چی فرقی داره پنجشنیه باشه یا شنبه
    فقط تعطیل بشه دو روووووز

    • mostafasoori0@gmail.com

      خوبی این طرح اینه که با کشورای غربی هماهنگ میشیم و از نظر واردات صادرات قضیه بهتر میشهالبته اگه مسئولین سیر شده باشن و دست به دزدیهای نیوفیس نزنن

  • محمد

    آبا بهتر نیست آقای میرسلیم و دوستانشون یکم عمیق تر بیندیشند؟! به استناد قرآن، بیت‌المقدس برای یهودیان حتی پیش از اسلام مقدس بوده ، پس الان به چنین استنادی مسلمون ها باید باید اونجا را خالی کنن؟؟ اصلا چطوره چونکه شنبه‌ها برای یهودیا مقدسه، از هفته خارجش کنیم و هفته بشه شش‌روز؟!

    • mostafasoori0@gmail.com

      چرا داری چرت میگی همه مردم کره زمین به هم ربط و نیاز دارن تعاملات اقتصادی باید با هم هماهنگ باشه چه ربطی داره به قران و خدا و دین

  • ناشناس

    مسعولین ایران که‌ کاری برای مردم انجام نمیدن
    7روزم تعطیل باشن فرقی نداره

  • سید

    تعطیلی شنبه عالی میشه چون یک روز مشترک کاری بادنیا اضافه میشه واگر تعطیلی یکشنبه بجای جمعه هم بشه خیلی عالی میشه چون تمام روزهای دوشنبه تا جمعه روزهای کاری مشترک بادنیامیشه این موضوع هیچ ربطی به نوع دین ومذهب ندارد بلکه ملی واقتصادی است

    • ناشناس

      حاجی تعطیلی جمعه کاملا به دین مرتبطه. در اسلام مردم باید روز جمعه دست از کار و خرید و فروش بکشند و به امورات فردی و خانوادگی و نماز جمعه برسند. مشخصا هم روز جمعه! حتی براش سوره نازل شده. اگرتعطیل نباشه چطوری ملت از وسط کار برن نماز جمعه؟ با منع کسب و کار و خرید و فروش در این روز چه کنیم؟

  • ناشناس

    تلاش برای تعطیلی جمعه و شنبه با توجه به تاثیرش در ابعاد بین المللی و اینکه جمعه که روز مقدس ما شیعیان هست حفظ میشه، یکی از بهترین حرکات کمیسیون اجتماعی خواهد بود.
    امیدوارم این طرح تصویب بشه و چند قدم پیشرفت کنیم.

  • ناشناس

    ما هیچ جا نمیتونیم بریم با این یک روز تعطیلی

  • ناشناس

    خواهشا سریع تصویبش کنید دیگه براماپرستاراخیلی خوب میشه مردیم از این فشارکاری

  • ناشناس

    باسلام. نمایندگانی که مخالف هستند لطفا روزها و ماههای تعطیل خودشونم ببینن که چقدر در سال تعطیلی دارن، تعطیلات عید، تعطیلات تابستانه، تعطیلات زمستانه و…، به نظر من اصلا الکی دارن کشش میدن اصلا نمیخوان تعطیل کنن ملتم سرکار گذاشتن حالا یا پنچشنبه یا شنبه یه روز تعطیل کنید دیگه!!!! ای بابا. همه چیز همیشه برای تهرانیهاست.

  • امیر

    نظر من نیاز به توضیح شفاهی دارد
    اما بطور کلی بگم
    بهتره شنبه و یکشنبه مطابق جهان تعطیل بشود
    اما اسامی روزهای هفته را یکبار برای همیشه در تاریخ عوض کنیم
    و اسم شنبه و یکشنبه را بگذاریم پنجشنبه و جمعه
    یعنی اسامی هفته دوباره بازبینی شود
    ساتاردی = پنجشنبه
    ساندی = جمعه
    ماندی = شنبه

    بخدا آسمان به زمین نمی آد !

  • ناشناس

    چقدر لفتش میدن اگه میخواستن اتم بشکافن زودتر از این انجام میشد