فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۱۷۴

دوره ریاست جمهوری آینده چهارساله است

دوره ریاست جمهوری آینده چهارساله است

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، گفت: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طبق قانون باید در پنجاه روز آینده برگزار شود و دوره ریاست جمهوری آینده چهارساله است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها با عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان، گفت: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری، اختیارات و مسئولیتهای وی را بر عهده می‌گیرد.

وی اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طبق قانون باید در پنجاه روز آینده برگزار شود و بعد از انتخاب رئیس جمهور وی کابینه جدید را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می کند.

جوکار خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکسال از مدت خدمت دولت سیزدهم باقی مانده است این سوال بوجود آمده است که رئیس جمهوری که انتخاب می شود برای دوره یکساله خواهد بود یا چهارساله که باید گفت دراین زمنیه قانون سکوت ندارد و رئیس جمهور برای دوره چهارساله انتخاب می شود.

منبع : برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.