فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۱۳۱

طحان نظیف: در جمهوری اسلامی خواست و اراده مردم اثرگذار است

طحان نظیف: در جمهوری اسلامی خواست و اراده مردم اثرگذار است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در جمهوری اسلامی خواست و اراده مردم تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری بین المللی با اصحاب رسانه گفت: حدود ۴۰ روز پیش رئیس جمهور کشورمان در سانحه سقوط بالگرد و همراهانشان را از دست دادیم که سانحه‌ای دردناک بود.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون مترقی است که شرایط خاصی را برای اداره قوه مجریه در صورت فقدان رییس جمهور پیش بینی شده است.

طحان نظیف گفت: در همین مدت٬ ما شاهد افتتاح دو مجلس نهم یعنی ششمین دوره انتخابات خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: این موضوعات نشان می‌دهد که نظام اسلامی ما از اقتدار برقرار است و سریعا به سراغ انتخاب ملت می‌رود؛ چرا که در نظام ما خواست و اراده مردم اثرگذار است.

وی گفت: این نکته را عرض کنم با معدودی از کشورها این مشکل را داریم با عربستان در حال رایزنی هستیم و کشوری مثل کانادا مخالفت خودشان را اعلام کردیم و متاسفیم که هموطنان ما در کشور کانادا از حق رای دادن محروم هستند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: فرآیند انتخابات در کشور ما بر عهده مردم است. جمعیتی که در فرآیند برگزاری انتخابات زحمت می‌کشند٬ خود مردم هستند و استخدام هیچ نهادی نیستند.

وی بیان داشت: ناظران شورای نگهبان از اقشار مختلف مردم هستند. این موضوع نمونه‌ای از حکمرانی مردم پایه در جمهوری اسلامی است. مردم می‌توانند از طریق سامانه «مردم ناظر» تخلفات احتمالی در فرآیند اخذ رای را گزارش کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در کشور ما هر انتخاباتی قانون خاص خودش را دارد. تفاوت قوانین باید مد نظر مردم قرار بگیرد. در انتخابات مجلس ۵ مدرک برای احراز هویت مد نظر است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری صرفا شناسنامه‌ و کارت ملی برای احراز هویت مد نظر قرار می‌گیرد. در خارج از کشور امکان رای دهی با گذرنامه نیز وجود دارد.

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.