خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۶۷۶

روایتی از راه‌ اندازی دادگاه تفتیش عقاید توسط جبهه پایداری در مجلس/ جلیلی هم رئیس‌جمهوری می‌ شد ۵۰ درصد همین کابینه را معرفی می‌ کرد

روایتی از راه‌ اندازی دادگاه تفتیش عقاید توسط جبهه پایداری در مجلس/ جلیلی هم رئیس‌جمهوری می‌ شد ۵۰ درصد همین کابینه را معرفی می‌ کرد

روزنامه اعتماد با احمد فاطمی نماینده بابل و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌وگو کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

آقای رییس‌جمهور با ارایه فهرست 19نفره وزرای پیشنهادی، به قولش برای ارایه کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی و حضور همه طیف‌های سیاسی در اداره کشور وفا کرد. امروز توپ در زمین مجلس است تا برادری خود را با ایده وفاق ملی ثابت کند؛ متاسفانه در روند بررسی‌ها، شاهدیم که در کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون اجتماعی که من در عضو دارم، نمایندگان جبهه پایداری، نوعی تفتیش عقاید در خصوص برخی وزرا راه انداخته‌اند. این روند برخورد سیاسی به خصوص در مورد احمد میدری وزیر پیشنهادی کار، دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت، عباس عراقچی وزیر خارجه و سیدرضا صالحی‌امیری وزارت میراث و گردشگری جدی‌تر است.

امروز مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد . این آزمون که آیا می‌خواهد کنش همدلانه رییس‌جمهور را با واکنش مثبت پاسخ دهد یا اینکه دعواهای سیاسی را تداوم می‌بخشد؟ نباید فراموش کرد که بسیاری از چهره‌های اصولگرا در کابینه حضور دارند. شخصا فکر می‌کنم اگر سعید جلیلی هم رییس‌جمهور می‌شد، 40الی 50درصد کابینه با حضور همین چهره‌ها یا هم‌ردیف آنها شکل می‌گرفت.

 ما به عنوان فراکسیون مستقلین علی‌رغم نقدهایی که به لیست ارایه شده داریم و معتقدیم می‌شد چهره‌های اصلاح‌طلب بیشتری در کابینه باشند، ولی برای شکل‌گیری دولت وفاق ملی و تحقق آشتی ملی از این نقدها عبور می‌کنیم. لازم است، دوستان اصولگرا هم اخلاق را رعایت کرده و وزرای اصلاح‌طلب این لیست را به چالش نکشند. نباید تنها وزرای اصولگرا را تایید کرده و به سایرین رای عدم اعتماد دهند. این رفتار یک کنش غیر اخلاقی و دور از مروت و جوانمردی است.

جبهه پایداری در مجلس دوازدهم اقلیت است و نهایتا 60 تا 65 نماینده را شامل می‌شود. انتظار داریم که صدای اکثریت مجلس که صدای عقلانیت و وفاق و خردگرایی است، در صحن بیشتر طنین‌انداز شده و بلندتر شود.

هرچند 2الی 3وزیر لب مرز هستند اما بعید نیست که همه وزرا رای بیاورند. نباید فراموش کرد که جریان مستقلین در مجلس جریان پویایی است و می‌تواند کنشگری موثری داشته باشد.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.