فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۷۷۳

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه به پرستاران استان فارس تخصیص داده شده/ بودجه پرستاران را تخصیص ندهند، پرونده را به قوه قضاییه می‌فرستیم

10 هزار میلیارد تومان در بودجه به پرستاران استان فارس تخصیص داده شده/ بودجه پرستاران را تخصیص ندهند، پرونده را به قوه قضاییه می‌فرستیم

یک نماینده مجلس با اشاره به اعتصاب پرستاران گفت: الان اگر پرستاران به دلیل معیشت‌شان اعتصاب کرده‌اند ما به آنها حق می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باید همان مصوبه ما را عملی کنند. ۱۰ هزار میلیارد اگر عملی شود پرستاران هم کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند و مهاجرت نمی‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره اعتصابات پرستاران و کادر درمان در شیراز و برخی شهرستان‌های استان فارس به تجارت‌نیوز گفت: قبل از اینکه بخش دوم بودجه را ببندیم با نماینده‌های پرستاران در شیراز جلسه گذاشتیم. نماینده‌هایشان آمدند و درخواست‌های خود را مطرح کردند و درباره مشکلات و چالش‌هایشان صحبت شد.

در جلسه با نماینده پرستاران ۶ هزار میلیارد تومان برای دو سال درخواست کردند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره خواسته‌های پرستاران عنوان کرد: خواسته آنها تامین معیشت و حل برخی مشکلات‌شان بود. نماینده‌های پرستاران آن زمان ۶ هزار میلیارد تومان در بازه زمانی دو سال برای رفع مشکل معیشتی و بهبود دستمزد، کارانه و اضافه‌کار درخواست کردند.

مقرر شد ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دو سال به پرستاران اختصاص داده شود

زارع در ادامه تاکید کرد: من و دکتر رضایی‌کوچی نتیجه جلسه را با آقای قالیباف، رئیس مجلس در میان گذاشتیم و ایشان هم موافقت کردند و تمام همکاری لازم را هم انجام دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر همین اساس مقرر شد ۱۰ هزار میلیارد تومان در دو سال برای رفع مشکل پرستاران در نظر گرفته‌ شود.

به پرستاران حق می‌دهیم که به دلیل معیشت اعتصاب کنند

این نماینده مجلس با اشاره به اعتصاب پرستاران گفت: الان اگر پرستاران به دلیل معیشت‌شان اعتصاب کرده‌اند ما به آنها حق می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باید همان مصوبه ما را عملی کنند. ۱۰ هزار میلیارد اگر عملی شود پرستاران هم کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند و مهاجرت نمی‌کنند.

او افزود: مجلس تلاش خود را انجام داده و حالا دولت باید همان مصوبه را عملی کند.

بسیاری از کادر درمان در استان فارس مهاجرت کرده‌اند،‌ این از دست رفتن سرمایه اجتماعی است

رحیم زارع در ادامه تاکید کرد: من می‌دانم که مشکلات معیشتی دارند و کشورهای همسایه هم در صدد جذب آنهاست. بسیاری هم مهاجرت کرده‌اند، این روند هم از دست رفتن سرمایه اجتماعی ماست و باید جلوی آن را بگیریم. قانون باید اصلاح می‌شد و بودجه تخصیص داده می‌شد که ما این کار را انجام دادیم.

سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت ۱۰ هزار میلیارد تومان را تخصیص ندهد، پرونده را به قوه قضاییه ارسال می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه درباره ضمانت اجرای این مصوبه از طرف دولت، تاکید کرد: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت مصوبه را عملی نکنند در کمیسیون برنامه و بودجه موضوع را پیگیری می‌کنیم و پرونده‌ها را به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.