فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۸۴

مهناز عمری تروریست کیست ؟ + عکس

مهناز عمری تروریست کیست ؟ + عکس

خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) این زن ایرانی به نام "مهناز عمر" را از مسوولان پ ک ک در فنلاند دانسته است.

به گزارش تجارت نیوز،

سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه، یک زن ایرانی را در این کشور بازداشت کرد.

خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) نوشت که بازداشت "مهناز عمر" در عملیات مشترک "سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه" در شهر استانبول ترکیه انجام و او تحویل مقامات قضایی این کشور شد. آناتولی وی را از مسوولان گروه پ.ک.ک در فنلاند توصیف کرده است.

هنوز منبع مستقل این ادعاها را درباره وضعیت مهناز عمر تایید نکرده است.

آناتولی اضافه کرد  او "با اسم مستعار «نازه آد» عضو گروه تروریستی پژاک به عنوان شاخه ایرانی پ.ک.ک بوده و در راستای تامین نیرو و منابع مالی برای این گروه تروریستی فعالیت می‌کرده است. زن دستگیر شده تبعه ایران و مسئولیت هماهنگی بین عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک در فنلاند را به عهده داشته است".

سفارت ایران در آنکارا هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

مهناز عمری تروریست کیست

دولت ترکیه، گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان) را یک گروه تروریستی می داند. این گروه مخالف دولت ترکیه، فعالیت های مسلحانه دارد. پ ک ک علاوه بر فعالیت در مناطق کردنشین ترکیه، در کردستان عراق و مناطق کردنشین سوریه هم حضور دارد.

در فروردین 1403 هم سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه، یک شهروند ایرانی به نام  "برزان حسن زاده"را در کردستان عراق مورد هدف قرار داد و به قتل رساند.

 خبرگزاری دولت ترکیه (اناتولی) در آن زمان این شهروند ایرانی را مسوول شاخه جوانان ایرانی حزب پ ک ک ( حزب کارگران کردستان) معرفی کرده و گفته او به دست سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه کشته شده است.

منبع : عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.