فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۲۳

صدور حکم اخراج رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان

صدور حکم اخراج رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان

مقامات آلمان ضمن صدور حکم اخراج برای «محمد هادی مفتح» رئیس مرکز اسلامی هامبورگ به او مهلت داده‌اند تا ۲۱ شهریور این کشور را ترک کند.

به گزارش تجارت نیوز،

مقامات شهر هامبورگ آلمان امروز پنجشنبه از صدور حکم اخراج «محمد هادی مفتح»، رئیس مرکز اسلامی این شهر از آلمان خبر دادند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که بر اساس حکم صار شده، به مفتح تا ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) مهلت داده شد که داوطلبانه از آلمان خارج شود وگرنه به زور اخراج می شود.

به نقل از الجزیره، مفتح از تابستان ۲۰۱۸ ریاست مرکز اسلامی هامبورگ را بر عهده گرفته بود.

بر اساس ادعای وزارت کشور آلمان، این تصمیم بر اساس تحقیقات انجام شده توسط آژانس اطلاعات محلی در هامبورگ انجام شد بود و آنها به این نتیجه رسیدند که این مرکز تهدیدی برای امنیت ملی آلمان است.

روزنامه «بیلد» و رادیو «ان دی آر» آلمان پیش از این با انتشار گزارشی از حکم اخراج رئیس این مرکز خبر داده و اعلام کرده بودند که وزارت کشور آلمان علاوه بر سایت این مرکز، حساب های آن را در شبکه های اجتماعی بسته است.

صدور حکم اخراج برای مهمد هادی مفتح پس از آن صادر می شود که فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های وابسته به آن در ژوئیه گذشته به بهانه واهی ترویج افکار افراط‌گرایانه در آلمان ممنوع شد.

بر اساس گزارش الجزیره، تصمیم برای اخراج مفتح در زمان حساسی در آلمان گرفته شده است، زیرا تنش ها بر سر مسائل مهاجرتی و امنیتی به ویژه پس از حادثه چاقوکشی در شهر «سولینگن» که جان 3 نفر را گرفت، بالا گرفته است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.