کد مطلب: ۱۳۲۴۰۱

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

میزان تعطیلی واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به حدود ۱۴درصد کاهش یافت

میزان تعطیلی واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به حدود 14درصد کاهش یافت

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران میزان تعطیلی واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را حدود 14 درصد عنوان کرد و گفت: اغلب واحدهای صنعتی که تعطیل شده‌اند عمدتا طرح های زودبازده به جای مانده از گذشته بوده است که غیر کارشناسی ایجاد شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و مدیران امور متقاضیان شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با اشاره به رواج بعضی بداخلاقی‌ها در جامعه و اعلام آمارهای خلاف واقع از وضعیت واحدهای صنعتی گفت: دولت برای خوشایند دیگران آمار خلاف واقع و دروغ ارائه نمی‌کند، متاسفانه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری به جای ریشه‌یابی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی تکیه بر آمارهای خلاف واقع کرده و زحمات انجام شده طی این سال‌ها را زیر سوال می‌برند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید با مردم با صداقت و شفاف صحبت کرد و از بداخلاقی پرهیز نمود، خاطرنشان کرد: فضای ملتهب سیاسی طی یکی دو هفته آینده فروکش خواهد کرد و ما نباید تحت تاثیر این فضا لحظه‌ای در وظیفه خطیر خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی نماییم.

یزدانی افزود: فرصت خدمت برای همه محدود هست و ما باید این زمان‌ها را مغتنم شمرده و در جهت تحقق رسالت اصلی که همان گره‌گشایی از کار مردم هست گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما اعم از مدیران، کارشناسان و کارمندان در جهت تحقق اهداف نظام تلاش کرده‌ایم و دستاوردهای خوبی هم به دست آورده‌ایم، افزود: اگر کاندیدایی بخواهد تلاش‌هایی که توسط خود مردم انجام شده است را با انتقاد از عملکرد دولت زیر سوال ببرد، ما باید از زحمات خود صیانت نماییم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم زیرساخت‌های 80 شهرک و ناحیه صنعتی جهت استقرار سرمایه‌گذاران آماده شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت تولید نیز اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که در سال گذشته بیش از 4 هزار و 31 قرارداد سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است، لذا اینکه مطرح می‌شود 50 درصد شهرک‌های صنعتی تعطیل است، خلاف واقع بوده و کمرنگ جلوه دادن توانمندی‌های نظام است.

یزدانی تحقق اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات کشور برشمرد و گفت: اشتغال پایدار، توجه به منابع داخلی، نگاه به بازار جهانی، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت تولید ملی و مصرف کالای ایرانی و… از جمله سیاست‌هایی است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در نظرگرفته شده و زمینه را برای توسعه صنعتی کشور فراهم می‌کند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برنامه‌ریزی و نقش آن در تحقق اهداف سازمانی پرداخت و گفت: معاونان برنامه‌ریزی در شرکت‌های استانی نقش مغزافزار و نرم‌افزار شرکت را داشته و باید با در نظر گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه به تدوین برنامه‌های کاربردی و تحولی در جهت تحقق سیاست‌های سازمان بپردازند.

همچنین در این نشست فرشاد مقیمی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی سازمان، پیرامون محورهای مرتبط از جمله امور متقاضیان، تامین منابع داخلی و استانی، دستورالعمل اعطای مشوق‌ها، مدیریت طرح و پروژه، طرح‌های پژوهشی، تجمیع وب‌سایت‌های استانی و الکترونیکی کردن خدمات توسعه زیرساخت‌های GIS، نظارت بر اجرای برنامه‌های تحولی و اجرای دقیق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان و شرکت‌های استانی پرداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.