خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۰

لاستيک بارز، چرخ‌هاي صنعت کردستان را به راه انداخت

لاستيک بارز، چرخ‌هاي صنعت کردستان را به راه انداخت

پيمان عزتي افزود: اين واحد بزرگ صنعتي از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان است که با تلاش و همت سرمايه‌گذران و حمايت و تسهيل‌گري مسئولان دولت تدبير و اميد در سال 1392 کلنگ‌زني شد.

او افزود: براي احداث اين واحد توليدي 93.7 ميليون يور سرمايه ارزي و 244 ميليارد ريال سرمايه ريالي، پنج هزار و 655 ميليارد ريال سرمايه ثابت و 416 ميليارد ريال سرمايه در گردش صورت گرفته است.

به گفته وي کارخانه لاستيک از واحدهاي توليدي اشتغال‌زا محسوب مي‌شود و مي‌تواند نقش بزرگي در به‌کارگيري جوانان جوياي کار در کردستان ايفا کند که با شروع به کار رسمي اين واحد توليدي 960 نفر از جويندگان شغل در اين کارخانه مشغول به کار مي‌شوند.

وي اضافه کرد: از مساحت 44 هکتاري اين مجموعه، 65 هزار مترمربع آن براي در احداث هفت سالن توليد و انبار اختصاص يافته است.

به گفته وي هم اکنون بيش از 270 نفر در اين واحد صنعتي مشغول فعاليت هستند که به مرور با تکميل ساير فازها، نيروهاي جديد به‌کارگيري مي‌شوند.

وي ابراز اميدواري کرد اين واحد صنعتي در شهريور 1396 به طور کامل به بهره‌برداري برسد و با تمام ظرفيت خود توليد کند.

به گفته وي همزمان با راه‌اندازي اين واحد صنعتي، مجموعه‌ای از زيرساخت‌هاي صنعتي در استان از جمله خطوط حمل و نقل هوايي، ريلي و جاده‌اي، برق صنعتي و زمينه صادرات کالاهاي توليدي شکل مي‌گيرد و مي‌تواند کردستان را به يک استان در حال توسعه تبديل کند.

کارخانه لاستيک بارز کردستان که بعد از پتروشيمي دومين طرح صنعتي اين استان به شمار مي‌رود، در مجموع 6 هزار و 276 ميليارد ريال در آن سرمايه‌گذاري ارزي و ريالي شده است.

اين واحد صنعتي در صورت تکميل و بهره‌برداري کامل مي‌تواند براي يک هزار نفر به صورت مستتقيم و پنج هزار نفر به صورت غير مستقيم شغل ايجاد کند.

اين مجموعه در زميني به مساحت 44 هکتار راه‌اندازي شده و مي‌تواند سالانه بيش از 44 هزار تن لاستيک معادل 5.5 ميليون حلقه لاستيک سواري، وانت و خودروهاي شاسي‌بلند توليد کند.

کارخانه لاستيک بارز کردستان در شهرک صنعتي دهگلان واقع شده و فاز نخست آن پنجم فرودين امسال در سفر رئيس جمهوري به کردستان به بهره‌برداري رسيد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.