خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۸

پروژه فرآوری سنگ‌آهن ذوب‌آهن اصفهان به بهره‌برداری رسید

پروژه فرآوری سنگ‌آهن ذوب‌آهن اصفهان به بهره‌برداری رسید

معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن اصفهان، از بهره برداری پروژه فرآوری سنگ آهن این شرکت همزمان با اعیاد شعبانیه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال خبر داد.

به نقل از ذوب آهن اصفهان تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد، حسن ضیا در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن برای صرفه‌جویی، استفاده بهینه از مواد اولیه، افزایش تولید و با هدف افزایش عیار آهن و کاهش عیار عناصر مضر در آن و با بهره‌گیری از دانش کارکنان و استفاده از تجهیزات این شرکت انجام شد.

وی ظرفیت کل تولید این پروژه را ۲۰۰ تن در ساعت عنوان کرد و افزود: کلیه عملیات ساخت و نصب اسکلت فلزی ساختمانی، تجهیزاتی و تابلوهای برق (MCC) و تابلو PLC در داخل کارخانه و توسط پرسنل شرکت در معاونت‌های پشتیبانی، ساخت و بهره‌برداری، انجام شد.

وی مدت اجرای پروژه فرآوری سنگ آهن ذوب آهن را چهار ماه ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه در چهار ماه در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در شرایط خاص و به عنوان اولین تجربه طراحی توسط مهندسی کارخانه انجام شد، افزود: با این پروژه علاوه بر صرفه‌جویی مالی از بسیاری از دعاوی حقوقی نیز جلوگیری شده است.

ضیا با اشاره به استفاده بهینه و بهره‌وری از پرسنل موجود در این پروژه گفت: اجرای این پروژه هیچ گونه هزینه مازادی را به کارخانه تحمیل نکرده است.

وی افزود: طراحی این پروژه توسط حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت ارشد مهندسی کارخانه انجام شد.

معاون پشتیبانی و ساخت ذوب آهن با بیان اینکه فرآیند تولید چدن و فولاد در کارخانه ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند انجام می‌شود، گفت: هر چه سنگ آهن ورودی کوره بلند از عیار بالاتری برخوردار باشد راندمان کوره افزایش یافته و به تبع آن قیمت تمام شده محصول تولیدی نیز پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه که هزینه تامین تجهیزات، احداث و راه‌اندازی خط بر اساس برآورد اولیه ۶ هزار میلیون ریال بوده است، افزود: تجهیزات مورد نیاز پروژه، بیشتر از انبارهای شرکت، تامین و بخش اندکی نیز خریداری شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.