کد مطلب: ۱۳۶۰۸۸

فعال کردن ۳۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی توسط ایمیدرو

فعال کردن 34 طرح با سرمایه‌گذاری 24 هزار میلیارد تومانی توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در دولت یازدهم (نیمه دوم سال92 تا نیمه نخست سال 96)، 34 طرح معدن و صنایع معدنی را با سرمایه‌گذاری 24 هزار میلیارد تومان فعال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: این سازمان در دولت یازدهم، هم‌چنین 10 اقدام مهم را به عنوان نخستین‌های بخش معدن و صنایع معدنی به سرانجام رساند که آغاز عملیات اجرایی طرح تجهیز معدن مهدی‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن روی جهان (برای ایجاد ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی و 80 هزار تن کنسانتره سرب - نقره) با 1.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط کنسرسیوم ایرانی از جمله این طرح‌هاست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: آغاز به کار نخستین کارخانه آهن اسفنجی فولاد استانی در سفیددشت و نیز راه‌اندازی نخستین کارخانه آهن اسفنجی با روش پِرِد در شادگان از دیگر نخستین‌های معدنی و صنایع معدنی در دولت کنونی است. وی ادامه داد: 2 کارخانه آهن اسفنجی فولاد استانی شامل فولاد میانه و نی‌ریز در نوبت افتتاح قرار گرفته‌اند.

کرباسیان با اشاره به انجام عملیات طرح اکتشاف 250 هزار کیلومتری در استان‌های کشور گفت: این حجم عملیات اکتشاف 2.5 برابر کل اکتشاف 80 سال گذشته است که 400 نقطه امیدبخش به دست آمده و به نتایج مهمی در افزایش ذخایر مواد معدنی نظیر 400 میلیون تن سنگ آهن، 350 میلیون تن زغال‌سنگ و 50 تن طلا تاکنون انجامیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، آغاز به کار طرح فرآوری معدن تیتانیوم در منطقه کهنوج کرمان با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی است که طبق آن، 130 هزار تن کنسانتره تیتانیوم و 70 هزار تن سرباره تیتانیوم ظرفیت ایجاد خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به اجرای طرح عناصر نادر خاکی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در این دوره، ذخیره عناصر نادر خاکی از حدود 300 هزار تن به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافته است.

وی افزود: تولید شمش عناصر نادر خاکی با عنوان میش متال (حاوی 4 عنصر سریم، لانتانیوم، نئودینیوم و ایتریم)، فعال‌سازی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت (با ظرفیت 200 هزار تن آلومینا) ، تولید نیمه‌صنعتی شمش آنتیموان (با ظرفیت 300 کیلوگرم شمش با عیار 96/99 درصد) و راه‌اندازی واحد نیمه صنعتی تولید کک نفتی، از دیگر نخستین‌های معدنی و صنایع معدنی دولت یازدهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.