خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۸

فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع گمرکی اضافه شد

فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع گمرکی اضافه شد

گمرک ایران، از اضافه شدن فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع گمرکی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گمرک ایران، سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی با هدف تسریع و تسهیل تجارت در تشریفات گمرکی راه‌اندازی شده و با تکمیل و افزوده شدن فرآیندهای جدید زمینه برای تسهیل کلیه امور تجاری ایجاد می‌شود. به همین منظور برای بهبود فرآیند گمرکی و تجاری، فرآیند ترانشیپ به سامانه جامع افزوده شد تا از این پس، امکان استفاده از رویه ترانشیپ در پنجره واحد تجارت فرامرزی مهیا شود.

بدین منظور امکان انجام عملیات ترانشیپ در گام اول در رویه ترانزیت به گونه‌ای که گمرک مشهد به عنوان گمرک میانی انتخاب شود از هم‌اکنون وجود دارد و سایر رویه‌ها و گمرکات به زودی به این فرآیند مجهز می‌شوند.

لازم به ذکر است که ترانشیپ یک رویه گمرکی برای انتقال کالاها تحت نظارت گمرک از یک وسیله حمل‌ونقل ورودی به‌ یک وسیله حمل‌ونقل خروجی در حوزه یک دفتر گمرکی است به این معنا که به موجب این روش گمرکی کالا تحت نظارت گمرک از یک وسیله ورودی به یک وسیله حمل‌ونقل خروجی انتقال داده می‌شود. با افزوده شدن این فرآیند در پنجره واحد تجارت فرامرزی، از این پس در گمرک مشهد عملیات ترانشیپ در سیستم جامع گمرکی انجام می‌شود که به زودی گمرکات دیگر به این فرآیند مجهز می‌شوند.

بنابراین ترانشیپمنت‌ها به مانند دیگر رویه‌ها در سیستم جامع گمرکی ثبت می‌شود و اصالت و ماهیت کالاها در هنگام انتقال در سامانه ثبت شده و فرآیند انتقال با سرعت عمل بیشتری انجام خواهد شد.

این اقدام جدید گمرک به مانند اقدامات پیشین که در راستای تسهیل و تسریع تجارت انجام شد، زمینه‌ساز بهبود فرآیند تجاری در امر واردات و صادرات خواهد بود و گام مهمی در مدیریت ترانشیپ محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.