کد مطلب: ۱۴۲۶۶۱

اعلام قیمت‌های پایه حقوق دولتی معادن

اعلام قیمت‌های پایه حقوق دولتی معادن

معاون اداره کل بهره‌برداری معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی معادن وزارت صنعت گفت: با مصوبه شورای عالی معادن و ابلاغ آن توسط معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، قیمت‌های پایه سال ۹۶ مواد معدنی معادن کشور ابلاغ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدپرهام موسوی با اعلام این خبر، افزود: از نکات حائز توجه در ابلاغیه یادشده عدم افزایش قیمت پایه هیچ یک از مواد معدنی است.

وی گفت: بر مبنای این مصوبه قیمت پایه مواد معدنی سنگ گرانیت و سنگ چینی 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته و قیمت پایه ماده معدنی بیتومین نیز با 50 درصد کاهش ابلاغ شده است.

به گفته موسوی، از دیگر موارد مهم مصوبه مذکور برخورداری بهره‌برداران دارنده پروانه بهره‌برداری واحد سنگ‌بری از 20 درصد کاهش حقوق دولتی بوده که اجرای این امر در راستای ایجاد ارزش افزوده صورت پذیرفته است.

معاون اداره کل بهره‌برداری معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص مواد معدنی فلزی طی مصوبه یادشده، حقوق دولتی ماده معدنی کرومیت با 3 درصد کاهش معادل 5 درصد قیمت فروش سرمعدن تعیین شده که البته درصد یادشده برای استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی معادل 2.5 درصد بهای آن سرمعدن تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر حقوق دولتی سنگ آهن بر مبنای کلوخه معادل قیمت سال 95 برابر 5 درصد بهای ماده معدنی سرمعدن تعیین و قیمت پایه کنسانتره با 2 درصد کاهش معادل 3 درصد بهای محصول سرمعدن تعیین گردیده است که در این مورد نیز محرومیت استان‌های کمتربرخوردار مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که برای کلوخه سنگ آهن 2.5 درصد بهای آن سرمعدن و برای کنسانتره معدنی معادل 2 درصد بهای آن سرمعدن ابلاغ شده است.

موسوی تصریح کرد: از نکات مهم مصوبه یادشده معافیت پرداخت حقوق دولتی مواد معدنی همراه تا ارزش 20 درصد مواد معدنی اصلی برای بهره‌بردارانی است که نسبت به فرآوری ماده معدنی اقدام می‌کنند و تفویض اختیار کاهش 10 درصد حقوق دولتی به روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برای معادنی است که از کیفیت پایین‌تری برخوردارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.