خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۰

افزایش حجم معاملات سامانه ستاد به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان

افزایش حجم معاملات سامانه ستاد به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم معاملات در سامانه ستاد تا پایان سال ۹۶ به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رمضانعلی صادق‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح سامانه جامع تجارت گفت: این سامانه شامل ۵ زیر سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، انبار، شناسه کالا و رهگیری است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شده است.

وی در بر گرفتن چند سامانه حاکمیتی را از جمله اقدامات مهم گذشته در این سامانه عنوان کرد و گفت :در این راستا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سامانه نماد اعتماد الکترونیکی را برای داد و ستد افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی راه‌اندازی کرده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به امن بودن این سامانه اظهار داشت: ما به کلیه شرکت‌های معتبری که در حوزه کسب‌وکار می‌خواهند فعالیت کنند نماد کسب‌وکار می‌دهیم و تمامی شرکت‌های عضو آن از اماکن اهراز هویت برخوردار می‌شوند، از این رو مردم با خیال راحت می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب‌وکار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار شرکت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

صادق‌زاده افزود: همچنین سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) با ۴ هدف ایجاد شفافیت، جلوگیری از فساد اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و برقراری عدالت اجتماعی راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به حجم معاملات انجام شده توسط این سامانه در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سال ۹۲ به طور آزمایشی راه‌اندازی شد و حجم معاملات دولت در این سال ۴۸ هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال ۹۶ به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که مابقی دستگاه‌ها نیز مکلف به ثبت نام در این سامانه هستند.

صادق‌زاده تاکید کرد: معاملات محرمانه از جمله معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از ۱۰ درصد نیازی به ثبت در این سامانه ندارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر بر اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال اذعان کرد: ما برای ایجاد عدالت برای مشارکت یکسان در سامانه اولویت معاملات را به معاملات با شرکت‌های داخلی داده‌ایم.

صادق‌زاده در خصوص سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت، افزود: ۵ سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها از جمله ابزارهای مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند.

وی در پایان اظهارکرد: این سامانه با هدف نهایت استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی راه‌انداری شده است و در این راستا، وظیفه ما بسترسازی و اجرای قوانین برای افزایش تولید داخل و عدالت اجتماعی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.