کد مطلب: ۱۴۷۹۵۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

روش‌های سنتی مدیریت، صنایع را رقابتی نمی‌کند

روش‌های سنتی مدیریت، صنایع را رقابتی نمی‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با روش‌های سنتی مدیریت نمی‌توانیم صنایع کشور را به‌روز و رقابتی کنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده عصر شنبه در همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن ایران که در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: با روش‌های سنتی مدیریت نمی‌توانیم صنایع کشور را به‌روز و رقابتی کنیم.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس برخی سازمان‌های آموزشی در حوزه صنعت، گفت: سازمان مدیریت صنعتی برای تربیت مدیران متخصص در سال ۱۳۴۱ به عنوان بخش خصوصی تاسیس شد و در سال ۱۳۴۶ نیز ایدرو راه افتاد و سازمان مدیریت صنعتی را زیر نظر خود قرار داد. همچنین در ادامه دانشگاه صنایع و معادن هم در سال ۱۳۷۲ تاسیس و راه‌اندازی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خروجی دانشگاه‌های کشور را با نیاز حوزه صنعت دارای تطابق ندانست و افزود: ارایه آموزش‌های کاربردی و مهارت آموزی برای ورود فارغ‌التحصیلان کشور به بازار کار ضروری است.

نعمت‌زاده با اشاره به این موضوع که وزارت صنعت، معدن و معدن حدود ۲۸۰ نفر از فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاهی را به عنوان دستیار مدیران به کار می‌گیرد، عنوان کرد: همه باید کمک کنیم تا فاصله ایجادشده بین دانشگاه و صنعت پر شود.

وی ضمن درخواست از دانشگاه صنایع و معادن برای ارایه خدمات هم در بخش آموزش های آکادمیک و هم آموزش‌های آزاد گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است که حدود ۳۰ درصد از رشد اقتصادی کشور از محل بهره‌وری تامین شود.

نعمت‌زاده سرمایه‌گذاری اصلی را در حوزه آموزش و تربیت نیروهای مهارت‌دیده و متخصص دانست و افزود: بنگاه‌های اقتصادی با تشکیل هیات‌مدیره، مراکز آموزش کاربردی جهت مهارت‌آموزی تشکیل دهند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.