خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۱۶۴۲

جزئیات اشتغال و سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن

جزئیات اشتغال و سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن

در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب شاهد افزایش ۱۲ درصدی مجوزهای صنعتی صادره، کاهش ۲ درصدی سرمایه مجوزهای صنعتی، افزایش ۱۴ درصدی اشتغال این واحدها و نیز افزایش ۳۷.۷ درصدی در بخش صدور مجوز پروانه اکتشاف معدنی هستیم.

تعداد مجوزهای صنعتی صادر شده در پایان سه ماهه ابتدای سال جاری معادل ۳۸۲۹ مورد بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل (۳۴۱۹ مورد جواز تاسیس) با رشد ۱۲ درصدی روبرو شده است. علاوه بر این در پایان خرداد ماه سال جاری ۱۱۸۳ مورد پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل (۱۱۳۰ مورد پروانه بهره‌برداری) با رشد ۴.۷ درصدی همراه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که سرمایه مورد نظر برای مجوزهای صنعتی صادره در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۳۴۴۰۰۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۳۹۵ (۳۵۱۱۰۳ میلیارد ریال) با کاهش دو درصدی روبرو شده است. همچنین در مورد سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی باید خاطرنشان کرد که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۵۶۷۳۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۶۹۳۸۳ میلیارد ریال) با کاهش ۱۸.۲- همراه شده است.

در مورد اشتغال مجوزهای صنعتی صادر شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل باید خاطرنشان کرد که در مورد واحدهای صنعتی که جواز تاسیس اخذ کرده‌اند اشتغالزایی ۸۷۹۷۱ نفری در نظر گرفته شده که نسبت به اشتغالزایی مجوزهای صادرشده در سه ماهه نخست سال قبل (۷۶۸۷۷ نفری) با رشد ۱۴.۴ درصدی روبرو شده است.

این در حالی است که اشتغالزایی واحدهای صنعتی که پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۱۹۳۷۳ نفر بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل (۱۶۱۰۴ نفر) رشدی معادل ۲۰.۳ درصد داشته است.

مجوزهای معدنی صادره

علاوه بر مجوزهای صنعتی صادر شده در مورد تعداد مجوزهای معدنی صادره نیز باید اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال جاری ۲۱۹ مورد پروانه اکتشاف صادر شده که در قیاس با ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ (۱۵۹ مورد) با رشدی معادل ۳۷.۷ درصد روبرو شده است. همچنین در این مدت زمانی سه ماهه، ۱۱۳ گواهی کشف صادر شده که در قیاس با ۱۳۶ مورد گواهی مربوطه در مدت مشابه سال قبل و با کاهشی معادل ۱۶.۹ درصد روبرو هستیم.

علاوه بر این در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴۷ پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده که نسبت به سه ماهه نخست جاری (۱۹۹ مورد) کاهشی ۲۶.۱ درصدی داشته است.

مجوزهای صنفی صادره

در سه ماهه نخست سال جاری ۶۳۹۰۶ واحد صنفی مجوز اخذ کرده‌اند که با در نظر گرفتن ۵۹۶۸۶ مجوز صنفی صادره در مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۷.۱ درصدی در این بخش هستیم. در مورد مجوز نمایندگی‌های خارجی نیز باید اعلام کرد که در پایان سه ماهه امسال ۱۶۰ مجوز صادر شده که در قیاس با سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۵ که ۱۰۸ نماینده خارجی مجوز اخذ کرده بودند، شاهد رشد ۴۸.۱ درصدی هستیم.

در مورد کارت‌های بازرگانی نیز باید یادآور شد که در سه ماهه ابتدای سال جاری ۱۴۴۳ کارت بازرگانی صادر شده که در قیاس با سه ماهه نخست سال ۱۳۹۵ (صدور ۱۳۴۱ کارت بازرگانی) شاهد رشد ۷.۶ درصدی در این بخش هستیم

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.