کد مطلب: ۱۷۳۵۹۲

معادن زلزله‌زده کرمان پلمب شده است

معادن زلزله‌زده کرمان پلمب شده است

در پی وقوع زمین‌لرزه در هجدک استان کرمان، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از پلمب شدن سه معدن بزرگ زغال‌سنگ که در این محدوده قرار داشتند، جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و بررسی خسارت‌ها خبر داد.

نادعلی اسماعیلی دهج با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای معدنی قرار گرفته در مسیر زلزله جنوب شرق ایران گفت: در زلزله‌ای که جمعه صبح رخ داد، سه معدن بزرگ زغال‌سنگ هجدک، اشکلی و اسدآباد در مسیر لرزش قرار داشتند که خوشبختانه به خاطر اینکه هنوز شیفت کاری در زمان زلزله فرا نرسیده بود، تلفات انسانی از آن گزارش نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان برای بازرسی از معادن هجدک به منطقه سفر کرده است، بیان کرد: این سه معدن به محض وقوع زلزله پلمب شدند و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد و رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز از آن‌ها بازدید کرد که قرار است فردا بعد از بازرسی‌های ایمنی و برآورد خسارت‌های احتمالی واردشده به آن‌ها در صورت تایید وضعیت ایمنی کار خود را از سر گیرند.

او با اشاره به اخبار تلفات مربوط به منطقه هجدک نیز اظهار کرد: خوشبختانه از آنجایی که زلزله در ساعات ابتدایی صبح رخ داده، اکثر مردم منطقه بیدار بودند و به جز برخی جراحات نه‌چندان جدی تلفات جانی گزارش نشده است. البته به خاطر عدم استقرار مناسب دام‌های محلی، بخشی از خسارات ثبت‌شده در این زمین‌لرزه مربوط به تلفات دام‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.