فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۴۰۱۴۳

افزایش ۱۰ برابری صادرات به اروپا پس از برجام

افزایش ۱۰ برابری صادرات به اروپا پس از برجام

سفیر آلمان در ایران با اشاره به دستاورد‌های برجام گفت: صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰ برابر شد.

مایکل کلور برچتولد که در دومین روز از ششمین دوره همایش تجاری بانکی ایران اروپا و در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری و بازار صادرات برای شرکت‌های ایرانی (فرصت‌ها و چالش‌ها) سخن می‌گفت اظهار داشت: بعد از سال ۲۰۱۵ و اجرایی شدن برجام، صادرات بیش از ۶۰ درصد رشد داشت و همه این اتفاق‌ها به خاطر ثمرات برجام بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه گفت: برای پیوستن کامل و حقیقی‌تر ایران به جامعه اقتصادی جهان باید موضوع FATF به صورت کامل حل شود و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ ایران بتواند مسائل باقی مانده را نیز حل و فصل کند تا تحولات بزرگتری از مزایای برجام برای ایران و دنیا شکل بگیرد و هر دو سوی ماجرا به منافع و اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند.

سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: همچنین برای تسریع گشایش‌های اقتصادی و تسهیل روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و دنیا لازم است بانک‌های ایرانی با رعایت استانداردهای IFRS حداکثر شفافیت در صورت‌های مالی را شکل دهند تا سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری و مهم‌تر از آن ترنسفرهای مالی اقدام کنند.

مایکل کلور برچتولد در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا افزود: باید اعتماد سازی از سوی ایران و دنیا با سرعت بیشتری صورت بگیرد و در عین حال آخرین آمار سازمان‌های جهانی همانند OCD نیز مشخص کرد که رتبه ریسک اعتباری و اقتصادی ایران از ۶ به ۵ رسیده که اتفاق ارزشمندی است.

سفیر آلمان همینطور مدعی شد: آلمان توافق برجام را جدی می‌داند و تلاش می‌کند تا با متعهد ماندن در اجرای برجام نقش سازنده و فعالی را بین ایران و اتحادیه اروپا برعهده بگیرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.