خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۳۹۱۴

فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان ایران و ارمنستان

فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان ایران و ارمنستان

سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان روز گذشته با آرتسویک میناسیان وزیر جدید توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار طرفین راه‌‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه‌‌های گوناگون از جمله حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل دو کشور، لزوم روان‌سازی عملیات گمرکات و رفع موانع گمرکی، تسریع در تصویب موافقتنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و ارمنستان با اتحادیه اوراسیا و ضرورت فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان دو کشور مورد مذاکره قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مذاکره در خصوص راه‌‌های فعال‌‌سازی وزارتخانه‌‌های دو کشور در بخش های توسعه گردشگری، کشاورزی، صنعت بسته بندی و گسترش صنعت حلال از دیگر موضوعات مورد گفتگو بین سفیر کشورمان و وزیر اقتصاد ارمنستان بود.

سجادی در این دیدارهمچنین با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور فعال در بازار ارمنستان، ورود ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسبی برای گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود با فعال شدن مناطق آزاد مغری و ارس روابط همه جانبه دو کشور دوست و همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

آرتسویک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط دو کشور ابراز امیدواری نمود در دوره حضور در این سمت روابط دو کشور را ارتقا داده و تلاش نماید کلیه توافقات صورت گرفته در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اجرایی شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.