فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۹۲۳۰۷

منابع ارزی به سود دارندگان صنایع بزرگ

منابع ارزی به سود دارندگان صنایع بزرگ

کارشناس اقتصادی: بیش از ۹۰ درصد منابع ارزی کشور مستقیم از محل فروش سرمایه‌های طبیعی از جمله نفت، گاز و معادن زیرزمینی به دست می‌آید و باید استفاده از این سرمایه‌ها عادلانه باشد.

حسین راغفر با اشاره به لزوم بهره‌گیری همه مردم از این سرمایه ها گفت: با تفسیر غلط، این منابع، اختصاصی شده و به تدریج در طول سه دهه گذشته در اختیار گروه‌های خاص قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، استاد دانشگاه الزهرا تصریح کرد : در این باره بیشتر دارندگان صنایع بزرگی که از منابع خصوصی‌سازی‌ها بهره گرفتند و از نفوذشان در سیاستگذاری‌ها استفاده کردند، منابع ارزی را به نفع خودشان سوق دادند و انباشت بزرگ منابع را به وجود آورند و همین باعث شد بتوانند به سهولت نقدینگی را به هر جا منتقل کنند.

وی در تشریح سخنانش گفت: این بنگاه‌ها که نه خصوصی هستند و نه دولتی،­ در واقع هم از مزایای خصوصی‌ها استفاده می‌کنند و هم دولتی‌ها و خود را به هیچکس پاسخگو نمی‌دانند و ارزی را که از محل فروش همین منابع بدست می‌اورند به بانک مرکزی نمی‌دهند.

وی گفت : اینان با قدرتی که بدست آورده‌اند نظام تصمیم‌گیری کشور یعنی دولت و مجلس را نیز در اختیار می‌گیرند تا از رهگذر آن منابع را طبق نظرشان در انحصار داشته باشند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.