خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۲۳۵۲

چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟

چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟

از خرداد سال گذشته تا دی ماه امسال حدود ۳۶٫۵ درصد یعنی ۴۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد. واحدهای صادراتی در شهرهای تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین دریافتی تسهیلات را داشتند.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۳۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷۵ فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است. البته در این مدت ۴۰۳ مورد ثبت نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شد یعنی حدود ۴۳.۴ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

طبق اطلاعات که در ۹ ماهه امسال منتشر شد. از بین استان‌ها، تهران بیشترین تسهیلات واحدهای صادراتی را به خود اختصاص داده است. از بین استان‌ها، شش استان شامل اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

البته اطلاعات مربوط به تسهیلات به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن یعنی خرداد ١٣٩٩ تا آخر دی امسال هم منتشر شد. در این مدت بیش از ۴۵۶۵ میلیارد تومان در قالب ۲۴۹ فقره پرداخت شده است.

طی این مدت ۶۸۳ ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات انجام شده بود که ۳۵۴ مورد از آن‌ها برای دریافت بیش از ۷۴۴۴ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند. اما ۲۴۹ فقره تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد؛ یعنی حدود ۳۶.۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

جزئیات منتشر شده در ۹ ماهه امسال نیز نشان می‌دهد که از خرداد سال گذشته تا آذر امسال، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت کردند. اما به شش استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافته است.

جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات صادراتی

درخواست متقاضیان پس از ثبت در سامانه مذکور، به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و پس از تایید به یکی از بانک‌های عامل (توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون، خاورمیانه، کار آفرین، تجارت، ملی ایران، رفاه کارگران، صادرات ایران، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، کشاورزی و پارسیان) جهت تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال خواهد شد. منابع در نظر گرفته شده برای تسهیلات بصورت تلفیقی به نسبت ۵۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد منابع بانک عامل است. همچنین نرخ سود تسهیلات به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

اولویت‌های اعطای تسهیلات براساس اولویت‌های کالایی، اولویت‌های کشوری، واحدهای تولیدی-صادارتی، اشخاص حقوقی، صادرکنندگان کالا از طریق توسعه زنجیره ارزش در صنایع منتخب و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.