خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۴۶۹۰

واکنش استانداری سیستان و بلوچستان درباره چرایی شلوغی صف نانوایی ها

واکنش استانداری سیستان و بلوچستان درباره چرایی شلوغی صف نانوایی ها

استانداری سیستان بلوچستان در پی انتشار مطلبی در تجارت‌نیوز مبنی بر اینکه «چرا صف نانوایی ها در سیستان و بلوچستان شلوغ شد؟» اقدام به ارائه توضیحاتی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در توضیحات استانداری سیستان و بلوچستان آمده است: این استان مانند برخی دیگر از استان‌های کشور از مشکلات مبتلا به خشکسالی در امان نبوده است و فشار اثرات ناشی از خشکسالی و ایجاد جوّ روانی و رسانه‌ای از دیگر سو خاطر مردم ولایت‌مدار استان را مکدر ساخته است.

به منظور روشن شدن اذهان عمومی به آگاهی می‌رساند با تدبیر و درایت «دولت خدمتگزار»، نان در استان سیستان و بلوچستان نه‌تنها از گزند افزایش قیمت مصون مانده است، بلکه درصد بالایی از دستگاه‌های تولید نان با ظرفیت تولید انبوه حداقل ۱۵۰ کیلو نان معادل ۱۸۰ قرص نان تافتون در هر ساعت فعالیت دارند و حداکثر مدت زمان انتظار خرید نان در واحدهای این‌گونه خبازی‌ها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است، نان تافتون در این استان بالاترین وزن را در کل کشور دارد.

البته سوداگری‌های عده معدودی سودجو در سوءاستفاده از یارانه نان برای مصرف آرد در خوراک دام، نان خشک به عنوان خوراک دام، مصرف آرد خبازی در مصارف متفرقه و خروج از مرزهای کشور را ‌نمی‌توان به کل مردم شریف استان تعمیم داد.

آنچه شاید از نگاه رسانه‌ها مغفول مانده است حمایت دولت در تخصیص بالغ بر 5000 تن گندم به این استان در دو سال گذشته بود که در کنار آن باید وجود افراد فاقد شناسنامه، افغانستانی‌ها و اتباع بیگانه را مورد توجه قرار داد که تخصیص سهمیه سرانه آرد مصوب استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ و هرگونه افزایش سهمیه را مطابق آن بی‌اثر می‌سازد.

در دی ماه سال جاری برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای مردم با تخصیص سهمیه ویژه جهت اضافه پخت و افزایش ساعات پخت به‌خصوص در مورد مجتمع‌ها و شبکه خبازی‌های منتخب در شهر زاهدان ۷۰۰ تن آرد و ۱۳۰ تن برای شهرستان‌های مرزی موافقت شد که خود سهم بسزایی در کاهش مشکلات داشته است.

برای مطالعه بیشتر گزارش چرا صف نانوایی ها در سیستان و بلوچستان شلوغ شد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.