کد مطلب: ۸۲۸۹۲۱

کاهش ۲۰ درصدی تجارت ایران و ترکیه

کاهش ۲۰ درصدی تجارت ایران و ترکیه

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۵ ماهه سال‌جاری میلادی با کاهش ۲۰‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل به حدود ۲/ ۲‌میلیارد دلار رسیده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در پنج ماهه سال جاری میلادی به 2 میلیارد و 190 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

تجارت ایران و ترکیه در پنج ماهه نخست سال میلادی گذشته 2 میلیارد و 740 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا می 2023 با افت 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و 152 میلیون دلار رسیده است.

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می 2022 بالغ بر یک میلیارد و 204 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در پنج ماهه نخست 2023 نیز کاهش 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از یک میلیارد و 536 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و 38 میلیون دلار در پنج ماهه امسال رسیده است.

مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از 3 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست 2023 خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در ماه های ژانویه تا می امسال 3 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 7 درصدی داشته است. ایران در پنج ماهه نخستی سال میلادی گذشته 3 میلیارد و 590 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.