کد مطلب: ۸۴۷۷۵۰

۸۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطعی برق در گناباد تلف شدند

۸۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطعی برق در گناباد تلف شدند

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا موجب تلف‌شدن هشت هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در یک واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی گناباد، محمدرضا متقی روز پنجشنبه گفت: بدنبال اعلام گزارش تلف شدن مرغهای ۴۰ روزه بر اثر نقص فنی برق مرغداری و قطع ناگهانی برق و گرمازدگی طیور کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی در این واحد مرغداری هشت هزار و ۵۰۰ قطعه در اثر گرمازدگی و تهویه نداشتن فضای موجود تلف شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد اظهار کرد؛ مالکان واحدهای پرورش دام و طیور بایستی برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث، واحد خود را به منظور استفاده در مواقع ضروری به موتورهای برق اضطراری وصل به مدار و آماده به کار، مجهز کنند.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.