کد مطلب: ۸۸۰۰۷۳

معاون وزیر صمت خبر داد

تغییر فرمول توزیع و واردات لاستیک و موبایل

تغییر فرمول توزیع و واردات لاستیک و موبایل

در همایش روز ملی تجارت الکترونیک علیرضا شاهمیرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با اشاره به افزایش حجم تجارت الکترونیک کشور گفت: عرضه لاستیک بر بستر الکترونیک خواهد بود تا شفافیت در این حوزه ایجاد شود. همچنین سقف واردات موبایل برای شرکت‌ها نیز تغییر خواهد کرد و بر اساس شفافیت آنها خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همایش روز ملی الکترونیک علی شاهمیرزایی، رئیس سازمان تجارت الکترونیک کشور، با اشاره به وضعیت بازار لاستیک گفت: سیستم توزیع لاستیک در کشور به گونه‌ای بود که فروشنده سودی از فروش لاستیک نمی‌برد و در مقابل عوامل توزیع و تولید‌کننده سود اصلی را می‌گرفتند. همین موضوع باعث عدم رغبت اصناف برای شرکت در سیستم توزیع لاستیک و مشکلات فروش آن به مصرف‌کننده شده بود. بر این اساس با مصوباتی که در دو هفته اخیر داشتیم به زودی این مشکل حل خواهد شد. از سوی دیگر شفافیت لازم در این حوزه وجود نداشت بنابراین برای رسیدن به این امر فروش لاستیک را به بستر الکترونیک آوردیم تا میزان موجودی و فروش آن مشخص شود. خریداران می‌توانند با ارتباط با سکو فروشندگان کالا مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: همین شفافیت را در حوزه موبایل نیز اعمال خواهیم کرد به طوریکه دیگر سقف واردات بر اساس فعالیت آن واحد در سال قبل نخواهد بود.رتبه بندی واردکنندگان بر اساس میزان موبایل ارائه شده در سامانه شفافیت خواهد بود و هر چقدر اظهار آنها در این سامانه بیشتر باشد می‌توانند سقف خود را بالاتر ببرند.
شاهمیرزایی افزود: ارزش معاملات الکترونیکی در 6 ماهه ابتدای امسال 502 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد کرده است. با پیوستن نانوایی‌ها به سامانه میلیون تراکنش به تجارت الکترونیکی اضافه شد.

او ادامه داد :با توجه به سیاست دولت که شفافیت و پاسخگویی در کمترین زمان ممکن به مردم است وزارت صمت اولویت خود را به تجارت الکترونیک اختصاص داده است. بر همین اساس ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی در 6 ماهه ابتدای سال جاری 1.345 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در 6 ماهه ابتدای امسال 1.8 میلیارد تومان بوده که این رقم نیز به نسبت 6 ماهه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر صمت افزود: ارزش معاملات الکترونیکی دولتی در 6 ماهه ابتدای امسال 502 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشته است. تعداد معاملات الکترونیکی دولتی 321 هزار بوده که در 6 ماهه اول امسال نسبت به 6 ماهه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

شاهمیرزایی با اشاره به صدور 183 هزار اینماد در شش ماه اول سال گفت: رشد 45 درصدی صدور اینماد نسبت به شش ماه سال گذشته نشان از رشد سریع تجارت الکترونیکی در بین اصناف مختلف دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر صفحه بخش خصوصی را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.
.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.