کد مطلب: ۸۸۱۶۹۶

توزیع روزانه ۶ هزارتن مرغ در بازار / قیمت مرغ کاهش می‌یابد؟

توزیع روزانه ۶ هزارتن مرغ در بازار / قیمت مرغ کاهش می‌یابد؟

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۶ هزارتن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: این‌ حجم جوجه‌ریزی جوابگوی نیاز کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۳ هزارتومان، مرغ گرم در عمده فروشی ها ۷۳ هزارتومان و خرده فروشی ها ۷۸ هزارتومان است.

او قیمت هرکیلو ران مرغ را ۷۸ هزارتومان، سینه ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزارتومان و فیله مرغ ۱۹۰ هزارتومان اعلام کرد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف خانی با بیان اینکه مشکلی در تامین و تولید مرغ نداریم، افزود: بنابر اذعان مسئولان وزارت جهاد طی ماه های شهریور و مهر ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که این میزان جوابگوی نیاز کشور است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۶ هزارتن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می شود.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: برآوردها حاکی از آن است که با سیاست وزارت جهاد درباره حجم جوجه‌ریزی، تا پایان سال قیمت تغییری نداشته باشد.

قیمت رسمی گوشت

علی‌اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان این‌که قیمت گوشت گوسفندی دولتی ۲۸۲ هزار تومان و گوشت گوساله بدون استخوان هم ۴۳۰ هزار است، عنوان می‌کند: این گوشت به صورت روزمره در فروشگاه‌های زنجبره و میادین میوه و تره‌بار در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همین کار، تاثیر خوبی در بازار گوشت دارد.

به نقل از خبرآنلاین، وی متذکر می‌شود: در بازار گوشت در یکی دو هفته اخیر حداقل ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشتیم. قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفندی داخلی در بازار ۴۲۰، ۴۳۰ هزار تومان بوده که الان در حدود ۴۱۰ تا ۴۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره روند آتی بازار گوشت، می‌گوید: طبق آنچه که شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهادکشاورزی عنوان کرده، قرار شده عرضه گوشت سوبسیددار تداوم داشته باشد. اگر این امر تداوم داشته باشد، یقینا شرایط مساعد خواهد بود.

دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد

ملکی چند رو گذشته نیز با تایید شرایط رکودی حاکم بر بازار گوشت گفته بود: در حال حاضر دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد و به همین دلیل بازار خیلی راکد است.

وی درباره میزان کاهش خرید مردم توضیح داده بود: ما همه تهران را رصد نمی‌کنیم، ولی آنچه که در بازار می‌بینیم، برای شما می‌گوییم. ما مغازه‌ها را دانه به دانه که نمی‌توانیم رصد کنیم، ولی کسادی بازار حس می‌شود. همه همکاران ما در مناطق مختلف تهران، درباره کسادی بازار می‌گویند. یعنی از خریدها مشخص است که بازار کساد است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در واکنش به اظهارات دولتی‌ها درباره کاهش قیمت گوشت تا اواسط آبان‌ماه، تصریح کرده بود: براساس آنچه که ما اطلاعات داریم و نیز در جلسه‌ای که با قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی داشتیم، در حال حاضر گوشت دولتی برای تنظیم بازار توزیع می‌شود. همین اقدام، در روند بازار گوشت تاثیر دارد.

ملکی با بیان این‌که قیمت گوشت گوسفندی دولتی ۲۸۲ هزار تومان و گوشت گوساله بدون استخوان هم ۴۳۰ هزار است، عنوان کرده بود: این گوشت به صورت روزمره در فروشگاه‌های زنجبره و میادین میوه و تره‌بار در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همین کار، تاثیر خوبی در بازار گوشت دارد.

وی متذکر شده بود در بازار گوشت در یکی دو هفته اخیر حداقل ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشتیم. قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفندی داخلی در بازار ۴۲۰، ۴۳۰ هزار تومان بوده که الان در حدود ۴۱۰ تا ۴۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.