خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۳۰۶۶

مزایای فعال شدن کریدور روسیه به عربستان برای ایران چیست؟

مزایای فعال شدن کریدور روسیه به عربستان برای ایران چیست؟

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی گفت: ذات فعال شدن مسیر کریدوری روسیه به عربستان می‌تواند خبر خوبی برای ایران باشد، اینکه تجار دیگر هم بفهمند که ایران چنین قابلیتی دارد و می‌توانند بارشان را از اینجا عبور دهند، به نفع ماست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواد شاهجویی گفت: در فرآیند ترانزیت از مسیرهای جدید، گام اول این است که فورواردرها و تجار برای اینکه بتوانند قابلیت اطمینان آن مسیر را بررسی کنند، یک حمل‌ونقل آزمایشی یا تست‌ران از آن مسیر انجام می‌دهند و این تست‌ران اهمیت زیادی دارد، به خصوص برای کشور میزبان.

وی ادامه داد: به‌طور معمول کشورهایی که می‌خواهند میزبان یک کریدور یا مسیر جدید شوند، تلاش می‌کنند در آن تست‌ران موفق عمل کنند تا بتوانند اعتماد تجار بیشتری را به آن مسیر جذب کنند و آن مسیر فعالیت بیشتری را به خود ببیند و توسعه پیدا کند؛ از این منظر این تست‌ران اهمیت زیادی داشته برای کشور ما، زیرا ما میزبان یک مسیر جدید از مبدا روسیه به عربستان می‌شویم و علاوه بر اینکه برای ما مزیت دارد، به واسطه این مسیر تجارت بین این دو کشور هم رونق پیدا می‌کند و این هم به نفع ما خواهد بود.

این کارشناس حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به اینکه ادامه این روند چه شرایطی را می‌طلبد، گفت: در تست‌ران‌ها ما یک نسخه آزمایشی از مسیر را به طرف دوم و سوم ارایه می‌دهیم، به همین دلیل نیاز است ما قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری که در زمان تست‌ران ارائه دادیم را در باقی مسیر هم ارایه دهیم. درواقع اگر بارهای دیگری از این مسیر بخواهد توسط فورواردی که این بار را برده عبور کند، ما هم باید مطلوبیت و پایداری را فراهم کنیم که این کریدور کم‌کم به سمت تثبیت شدن پیش برود.

شاهجویی اظهار کرد: برای اینکه بخواهیم در تصمیم‌گیری دو طرف در ادامه روند انتقال بار از این مسیر تاثیرگذار باشیم، باید بتوانیم هر طور که در این تست‌ران عمل کردیم عمل کرده و مسیر را تثبیت کنیم و زمان‌بندی مشخصی برای تجاری که می‌خواهند از این مسیر استفاده کنند تعریف کرده که بدانند اگر بخواهند از این مسیر عبور کنند، با چنین شرایط زمانی و فرآیندهایی روبرو هستند و این باعث می‌شود یکی از گزینه‌ها برای ترانزیت کالایشان را مسیر ایران در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.