فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۹۲۶

زمان پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شد

زمان پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مطالبات گندمکاران به تدریج تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

علیرضا مهاجر سوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: تاکنون ۹ میلیون تن گندم خرید و ۳۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و ۷۰ درصد از این مطالبات باقی مانده است.

به گفته وی تاکنون ۵۳.۵ همت از مطالبات گندمکاران در کشور پرداخت شده است.

مهاجر افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال زراعی جاری به ۱۵ میلیون تن و خرید تضمینی آن به ۱۱.۵ میلیون تن برسد که اتفاق بسیار خوبی در کشور خواهد بود.

وی به تولید و خرید دانه‌های روغنی اشاره کرد و ادامه داد: خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی امسال انجام می‌شود و تاکنون حدود ۲۴۰ هزار تن کلزا خرید شده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به چالش کشاورزان در ارتباط با خرید محصول جو بیان کرد: امسال چهار میلیون تن جو توسط کشاورزان تولید شده است اما متاسفانه با واردات مقدار زیادی از این محصول مواجه بودیم که کشاورزان در فروش این محصول با مشکل مواجه شدند و وزارت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی را موظف کرده تا مازاد تولید این محصول را خریداری کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان ۷۵ درصد جوی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.