فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۴۲۸

آغاز صادرات تخم مرغ به آفریقا

آغاز صادرات تخم مرغ به آفریقا

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: طی هفته اخیر برای نخستین بار صادرات تخم مرغ به دو کشور آفریقایی انجام شد.

به گزارش تجارت نیوز،

حمیدرضا کاشانی گفت: بنابر آمار حدود ۴ هزارتن تخم مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

به گفته او، طی ۳ مرحله بصورت پلکانی قیمت خرید حمایتی تخم مرغ را به ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم، پایان هفته آخرین مرحله خرید حمایتی با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان را انجام می دهیم تا مشکلی در تولید پیش نیاید.

کاشانی با بیان اینکه محدودیتی در خرید حمایتی تخم مرغ نداریم، افزود: تا پایان مرداد مازاد تولید تخم مرغ هرچه نیاز باشد، انجام می دهیم و در شهریور با بهبود مصرف، نگرانی در خصوص مازاد نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت هرکیلو تخم مرغ در فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها را ۵۸ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله ۴ هزارتومان است و عرضه با نرخ بالاتر گرانفروشی است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ مرداد به ۱۰۸ هزارتن برسد که با احتساب مصرف داخل، ۵ تا ۶ هزارتن مازاد است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون صادرات  ۶۰ هزارتن با ارزش ۶۰ میلیون دلار صادر شده است که امیدواریم نسبت به سال قبل ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد. گفتنی است که صادرات تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، قطر، امارات و اخیرا به ۲ کشور آفریقایی برای نخستین بار صادر شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.