کد مطلب: ۱۱۷۸۷۱

آخوندی: موفقیت‌های راه‌آهن تحت‌الشعاع سانحه اخیر ریلی قرار گرفت

آخوندی: موفقیت‌های راه‌آهن تحت‌الشعاع سانحه اخیر ریلی قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط نامناسب منابع مالی، توسعه راه‌آهن انجام شد، گفت: موفقیت‌های بی‌شماری طی چند سال اخیر در حوزه ریلی رخ داد، اما دست تقدیر موجب شد سانحه غم‌انگیز اخیر همه موفقیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. عباس آخوندی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن ضمن تبریک ایام

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط نامناسب منابع مالی، توسعه راه‌آهن انجام شد، گفت: موفقیت‌های بی‌شماری طی چند سال اخیر در حوزه ریلی رخ داد، اما دست تقدیر موجب شد سانحه غم‌انگیز اخیر همه موفقیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

عباس آخوندی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار داشت: در دو هفته اخیر، روزگار سختی را سپری کردیم. سانحه غمبار ریلی رخ داد و عده‌ای از هموطنان و آذربایجانی‌ها غمبار شدند و همه این فشارها در این شرایط بر ما و مجموعه راه‌آهن وارد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسئولان باید در برابر مردم متواضع باشند و در برابر قصور خود و مجموعه تحت مدیریت خود از مردم عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت و راه‌آهن آنچه را که دراختیار دارد برای بهبود شرایط به کار گیرد.

آخوندی بیان کرد: اینجانب روزی که به وزارت راه آمدم از آقای پورسیداقایی برای همکاری دعوت کردم و هدفم این بود که توسعه ریلی و صنعت راه‌آهن در صدر برنامه‌های وزارت راه قرار گیرد. در این راستا از کوچکترین اقدامات دریغ نکردیم و در دوران خشکسالی منابع مالی، این مسئولیت‌ها را پذیرفتیم.

آخوندی افزود: در تمام زمینه های تخصصی ریلی ورود کردیم و کارها را به نحو مطلوب پیش بردیم اما چه میتواند کرد که دست تقدیر اینگونه رقم خورد تا همه موفقیت‌ها تحت شعاع این سانحه غمبار قرار گیرد.

وی افزود: در این مدت در حوزه بهسازی خطوط ریلی، توسعه خطوط، توسعه ناوگان، اتصال شبکه ریلی ایران به آسیا و قطارهای حومه‌ای فعالیت‌های مناسب انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه نوسازی ناوگان اعم از باری و مسافری، آموزش‌ها، ارتقای سهم راه‌آهن و حمل و نقل ترکیبی در کنار ترانزیت ریلی، فعالیت‌های مناسبی انجام شد که در برخی موارد بسیار موفق بودیم و در برخی موارد با کمبود امکانات و منابع مالی مواجه شدیم.

آخوندی بیان کرد: اندیشه شهرهای ریل‌پایه را مطرح کردیم و راه‌آهن در صدر برنامه‌ها قرار گرفت.

آخوندی گفت: مدیرعامل جدید راه‌آهن نیز فعالیت‌ها را با عزم جدی ادامه خواهد داد. وی فردی متدین و متخصص است که در جریان کار او را شناختم و فردی است که از مسئولیت‌پذیری فرار نمی‌کند و مطمئنم راه‌آهن در دوران مدیریت وی نیز موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: باید تمام حقوق شهروندان، کارکنان و مدیران مدنظر قرار گیرد و برقراری تعادل و عدالت مدنظر باشد، در همه این روزهای پس از سانحه، حفظ روحیه همکاران مدنظر بود و تلاش کردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیریت راه‌آهن را ترمیم کنم.ژ

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: ضعف‌ها نباید موجب شود سازمان بزرگ از کار بیفتد و باید با هوشیاری و تدبیر، ضمن وفاداری با حقوق شهروندان مراقبت کنیم که مجموعه دچار نقص نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.