کد مطلب: ۱۳۷۲۳۳

بهره‌برداری از ترمینال تمام‌مکانیزه غلات مجتمع بندری امام خمینی ماهشهر

بهره‌برداری از ترمینال تمام‌مکانیزه غلات مجتمع بندری امام خمینی ماهشهر

ترمینال تمام‌مکانیزه شماره 4 غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) شهرستان ماهشهر روز پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، برای احداث ترمینال تمام‌مکانیزه شماره 4 غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

با راه‌اندازی این ترمینال 120 شغل مستقیم و 250 شغل غیر مستقیم برای بیکاران استان خوزستان ایجاد شد.

این طرح در زمینی به مساحت 7.5 هکتار احداث شده و ظرفیت سالیانه تخلیه و بارگیری آن 2 تا 2.5 میلیون تن است.

این پروژه شامل سیلوی مکانیزه 150 هزار تنی، گالری حمل مکانیزه غلات از اسکله تا ترمینال به طول 900 متر، انبارهای ذخیره غلات با ظرفیت 70 هزار تن، سه دستگاه برج تخلیه غلات با ظرفیت هر کدام 600 تن در ساعت، دو دستگاه جرثقیل ساحلی با ظرفیت هر کدام 500 تن در ساعت و امکانات حمل یک‌سره، باسکول و خدمات بندری است.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به شهرستان بندر ماهشهر، خطوط راه‌آهن، شروع عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های خورموسی را افتتاح می‌کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی، در نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری امام خمینی شرکت می‌کند.

بازدید از روند پیشرفت پروژه کارخانه نورد فولاد (شرکت سنگین تن) و همچنین احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری روغن‌های خوراکی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی (شرکت گلبرگ بهاران) و احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین (شرکت جهان مخزن فارس)، از دیگر برنامه‌های آخوندی در این سفر خواهد بود.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم شهرستان‌های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.