کد مطلب: ۱۷۲۴۲۸

جزئیات عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در زلزله کرمانشاه

جزئیات عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در زلزله کرمانشاه

فعال ماندن فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده در نخستین ساعات حادثه باعث شد صنعت هوایی کشور نقش قابل توجه در جابه‌جایی مصدومان و کمک‌های مردمی به دست بیاورد و در این راستا شرکت فرودگاه‌ها از اقداماتی قابل توجه در ساعات ابتدایی پس از زلزله خبر داده است.

طبق اعلام مدیرعامل این شرکت در دو روز نخست پس از زلزله نزدیک به ۹۰۰ نشست و برخاست هواپیما انجام شده که در جریان آن ۱۳۲۰ تن کمک‌های دولتی و مردمی و ۱۲۷۸ مجروح از فرودگاه کرمانشاه به دیگر مناطق کشور برده شده و از تمام فرودگاه‌های ایران کمک‌ها به مناطق زلزله زده وارد شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مه‌آبادی اعلام کرده فرودگاه‌ها آمادگی آن را دارند که در زمان بحرانی ۱۰۰ هزار نفر امدادرسان و ۱۵۰۰۰ هزار مجروح را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جابه‌جا کند.

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده همان طور که این مجموعه در زلزله سال ۸۲ در شهر بم، زلزله سال ۹۱ در آذربایجان شرقی و جابه‌جایی شهدای منا در سال ۹۴ فعالیت کرده، در زلزله فعلی نیز تمام توان خود را به کار گرفته است و تا زمانی که نیاز به خدمت‌رسانی وجود داشته باشد، همین روند را ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که در زمان زلزله کرمانشاه فرودگاه‌های فعال در مسیر امدادرسانی ۶.۵ برابر ظرفیت فعال خود را به کار گرفته‌اند تا نقل و انتقال مجروحان امکان‌پذیر شود.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز در جریان حادثه اخیر اعلام کرد: مجوز پروازهای فوق‌العاده تا میزان مورد نیاز را برای کرمانشاه و ایلام صادر کرده و همین روند تا زمان نهایی شدن انتقال مصدومان ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.