کد مطلب: ۱۷۶۷۳۲

استاندار تاکید کرد:

ضرورت ایجاد جذابیت در گردشگری زمستانی اردبیل

ضرورت ایجاد جذابیت در گردشگری زمستانی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف‌گذاری ما در احیای گردشگری زمستانی در استان اردبیل است.

استاندار اردبیل در حاشیه ستاد تسهیل استان افزود: ما در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم به طوری که اگر جنوب کشور مملو از چاه‌های نفت است ما نیز در استان اردبیل چاه نفتی همچون چشمه‌های آبگرم و معدنی داریم که باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی استان و حتی کشور استفاده کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکبر بهنامجو با بیان اینکه در عمل چندان توجهی به حوزه گردشگری در سال‌های اخیر انجام نشده است، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت تامین زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری حرکت کنیم تا استان اردبیل متحول شود.

استاندار اردبیل، ایجاد جذابیت در گردشگری زمستانی اردبیل، سرعین و سایر شهرهای استان اردبیل را ضروری خواند و افزود: ما با شعار «زمستان خود را بیدار کنیم» سعی داریم تا در فصل زمستان امسال با حضور علاقمندان به ورزش‌های زمستانی صنعت گردشگری را رونق دهیم.

وی گفت: در این زمینه درصدد تامین زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد زیرساخت در روستای آلوارس در استان هستیم.

بهنامجو گفت: اولین زیرساخت را ما 13 سال پیش در این حوزه در آلوارس ایجاد کردیم و امیدواریم با تامین سایر زیرساخت‌ها توسه گردشگری زمستانی به ویژه ورزش‌های زمستانی را در دامنه‌های سبلان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم مانند اتریش و ایسلند به شرایط آنچنان مطلوب در کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم چرا که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

بهنامجو گفت: اما ایده ما اگر به صورت کامل عملیاتی شود ظرف چند سال آینده اردبیل محور گردشگری زمستانی خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما با تقویت این بخش به راحتی می‌توانیم اقتصاد استان را متحول و زمینه اشتغال مولد را نیز به خوبی فراهم کنیم.

بهنامجو افزود: در این 40 روز تلاش کردیم تا از بخش‌های مختلف استان و ظرفیت‌های کلیدی و راهبردی استان بازدیدهایی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده یک دوره هفت ساله پیش از این در استان اردبیل معاونت عمرانی را به عهده داشتم و امیدواریم در دوره جدید با ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان و سرمایه‌گذاران دلسوز بتوانیم در توسعه استان گام‌های جدی را برداریم.

وی به فعالیت 40 روزه خود در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این 40 روز عزم و اراده مردم و مسئولان را در پیشبرد اهداف و مسیر توسعه استان به خوبی و به عینه مشاهده کردم و امیدواریم با همراهی و همدلی همه گام‌های جدی در این مسیر برداشته شود.

استاندار اردبیل اصلی‌ترین اولویت توسعه استان را تکمیل راه‌آهن خواند و اضافه کرد: با همفکری و همدلی نمایندگان استان سعی می‌کنیم تا راه‌آهن اردبیل را در یک برنامه‌ریزی مشخص ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: در این مدت با بازدیدهایی که از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام و راکد داشتیم سعی کردیم تا علل و عوامل نارسایی‌ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم که قطعا ادامه این پیگیری‌ها در فصول پیش‌رو می‌تواند زمینه‌ساز حرکت و رونق روزافزون برای استان و تحقق اهداف اشتغالزایی، تولید و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.