کد مطلب: ۲۲۱۵۱۲

سازمان بازرسی با گران‌فروشی بلیت و تاخیرهای پروازی برخورد کند

سازمان بازرسی با گران‌فروشی بلیت و تاخیرهای پروازی برخورد کند

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس، از وضعیت ناوگان هوایی کشور انتقاد کرد و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی به موضوع گرانی بلیت هواپیما، هزینه‌های بسیار تحمیل شده به مردم و تاخیرهای پروازی ورود کنند.

مجید کیان‌پور، از وضعیت و عملکرد ناوگان حمل و نقل هوایی در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه گرانی بلیت هواپیما و تاخیرهای پروازی دو عامل مهم برای ایجاد زحمت برای مسافران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت رعایت آیین‌نامه حقوق مسافر از سوی ایرلاین‌ها، افزود: با توجه به آمار بالای تاخیرهای پروازی در کشور ایرلاین ها باید در راستای استیفای حقوق شهروندی به آیین‌نامه رعایت حقوق مسافر عمل کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی بلیت‌ها در ایام تعطیل سال و همچنین ایجاد بازار سیاه فروش بلیت هر ساله مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است، افزود: سازمان هواپیمایی کشور به عنوان مسئول ناظر بر عملکرد ایرلاین ها و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی باید با هر نوع افزایش نرخ غیر منطقی و غیر قانونی در این حوزه برخورد کند.

ضرر بلیت‌های چارتری بیش از منفعت آن است

وی با تاکید بر اینکه فروش بلیت‌های چارتری نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، تصریح کرد: ضرر بلیت‌های چارتری بیش از منفعت آن است، با توجه به اینکه امکان کنسل کردن این نوع بلیت وجود نداشته و با آزادسازی نرخ‌ها هر نوع قیمتی برای پروازها اعمال می‌شود باید تجدید نظری در این حوزه صورت بگیرد.

کیان‌پور همچنین از هزینه بالای ایاب و ذهاب به فرودگاه و همچنین ارائه خدمات رفاهی به مردم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ضعف نظارت‌ها منجر به ارائه هر نوع نوشیدنی یا خوراکی به مردم با قیمت‌های گزاف شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی در ایام عید همزمان با اوج گیری سفرها باید نظارت بیشتری بر واحدهای خدمات رسان داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه سقف و کفی برای نرخ‌ها در فرودگاه وجود ندارد به گونه‌ای که سر جمع هزینه ایاب و ذهاب به فرودگاه و برخی هزینه‌های جانبی آن گاهی با خود سفر برابری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از برخی هزینه‌های اعمال شده بر مردم در فرودگاه‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در فرودگاه‌ها واحدهای بسته بندی بار ایجاد شده که با اخذ هزینه‌های سرسام آور بارهای مردم را بسته بندی می‌کنند در حالی که چنین موضوعی از اصل اشتباه است.

سازمان هواپیمایی تخلفات ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاهی را رصد کند

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین سایر دستگاه‌های مسئول باید نظارت بیشتری بر ناوگان هوایی کشور داشته باشند زیرا روند فعلی به ضرر مردم بوده و ادامه آن کاهش سفرهای مردم از طریق ناوگان هوایی را منجر می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به دستگاه‌های اجرایی سفرهای نوروزی در خصوص رعایت حقوق شهروندان تذکرات لازم را داده و به طور حتم با ارجاع گزارشی از تخلف دستگاه‌های خدمات‌رسان به مجلس برخورد قاطعی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.