خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۸۷۲۱

حضور نخبگان در توسعه فرودگاه‌های کشور

حضور نخبگان در توسعه فرودگاه‌های کشور

معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با هدف هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی منعقد کرد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با حضور با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مه‌آبادی رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی و با هدف استفاده از دستاوردهای علمی نخبگان در توسعه زیرساخت‌های ناوبری به امضا رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ستاری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 60 هزار میلیارد تومان است، افزود: حوزه هوایی از آنجایی که در لبه دانش قرار دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو ابتدای انقلاب یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های هواپیمایی در جهان را داشتیم، ولی بعد از شروع جنگ متوجه شدیم که چیزی نداریم؛ چراکه دانشگاه‌های کشور در آن زمان بومی نبودند.

وی بومی نبودن صنعت موجود را از دیگر چالش‌های کشور نام برد و اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور هنوز نتوانسته‌اند به حوزه‌هایی چون صنایع دستی و نرم خدمت‌رسانی کنند، ولی باید بدانیم که تکنولوژی خریدنی نیست و باید یاد بگیریم همانند اتفاقی که در ابتدای جنگ برای ما افتاد، اقدام کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کشوری که به دنبال اقتصاد نفتی است، نیازی نیست. این افراد در اقتصاد نفتی دیده نمی‌شوند؛ ولی در اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه کارآفرین، دانشمند و پژوهشگر ساختنی است و خریدنی نیست، یادآور شد: ما مشکلات ساختاری داریم که باید در جهت حل آن گام برداشته شود. در حال حاضر ما در حوزه نظامی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های خوبی ایجاد شده است و باید به دنبال مرجعی برای تأیید این فناوری‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال اقتصاد دانش‌بنیانی باشیم که سطح رفاه جامعه را ارتقا دهد، افزود: این امر با استخدام نوآوری همخوانی ندارد چرا که اعتماد به نفس افراد را نابود می‌کند.

معاون علمی رئیس‌جمهور بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت هوایی تاکید کرد.

مه‌آبادی رئیس شرکت‌های هواپیمایی و ناوبری نیز در این مراسم با بیان اینکه بنا داریم با ایجاد درگاه واحد فرصت ویژه‌ای برای توانگران و دانش‌پژوهان این رشته فراهم کنیم، گفت: با دستیابی به این هدف در کنار پوشش بازارهای داخلی، می‌توانیم آماده ورود به بازارهای جهانی باشیم.

وی ادامه داد: در این مراسم افتتاح رسمی 22 طرح فناوری هوایی و ناوبری به ارزش بیش از 900 میلیارد ریال صورت خواهد پذیرفت. این طرح‌ها در جهت تکمیل فرودگاه‌ها به سمت فرودگاه‌های هوشمند طراحی و اجرا شده است و صرفه جویی ارزی 83 میلیارد ریالی را به دنبال دارد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.