فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۸۱۶۸۳

سفر به چابهار گران‌تر از تورهای خارجی

سفر به چابهار گران‌تر از تورهای خارجی

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران با تاکید بر نیاز گردشگری داخلی به حمایت‌های دولتی، هزینه برخی مقاصد گردشگری داخلی از جمله سفر به چابهار را گران‌تر از تورهای خارج از کشور دانست.

امیرپویان رفیع شاد اظهار کرد: سفر و گردشگری به عنوان یک کالای ضروری در سبد خانوار قرار نگرفته است؛ اما همکاران ما کمیته سفرهای ارزان قیمت را شکل داده‌اند که هزینه‌های سفر را تا حدی کاهش دهند.

وی ادامه داد: برخی مقاصد داخلی از جمله چابهار از مقاصد خارجی گران‌تر است؛ بنابراین یکسری راهکارهای دولتی باید موجود باشد که سفرهای داخلی با قیمت ارزان تر به مردم ارائه شود.

رفیع شاد افزود: واحدهای اقامتی در زمینه هزینه انرژی با چالش رو به رو هستند و دولت باید بخشی از هزینه‌ها را در قالب سوبسید پرداخت کند.

همچنین محسن قریب، عضو هیئت مدیره شرکت ایرانگردی و جهانگردی اظهار کرد: اخیرا بدلیل موضوعات خاص اقتصادی و آغاز تحریم‌ها اولویت معیشتی مردم به سمت مقولات اصلی رفته که در مراکز گردشگری تاثیر منفی داشته است.

وی گفت: هرچه بخش گردشگری تضعیف شود، اثرات و مخاطراتی دیگری از جمله اشتغال دچار مشکل خواهد شد و ان‌شاالله این روند رو به افول گذرا باشد.

قریب ادامه داد: در مراکز گردشگری هزینه تمام شده حساب می‌شود که عملا با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل ارزی نمی‌توان به سفرهای ارزان قیمت در دراز مدت دل بست.

این عضو هیئت مدیره شرکت ایرانگردی و جهانگردی افزود: تعداد مسافرین کم و هزینه‌های بالا منجر می‌شود هتل‌ها قیمت‌های رقابتی ارائه خدمت نکنند.

قریب در رابطه با راهکار این مسئله گفت: دولت ارز سفرهای خارجی را پیش‌تر تخصیص می‌داد اما اگر این منابع به سفرهای داخلی به نحوی دیگر اختصاص یابد، رونق گردشگری را بیشتر در کشور شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سوبسید بدین مفهوم نیست که دولت بودجه‌ای برای این امر اختصاص دهد؛ افرادی که اراده سفر به خارج دارند، هزینه‌های خود را تامین می کنند اما تخصیص ارز خارجی را باید در راستای حمایت از سفرهای داخلی تخصیص دهیم.

منبع: رادیو گفت‍وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.