کد مطلب: ۸۵۴۰۶۱

بلیت پرواز اربعین را از کجا بخریم؟ / هر کد ملی حداکثر ۹ بلیت

بلیت پرواز اربعین را از کجا بخریم؟ / هر کد ملی حداکثر  ۹ بلیت

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بلیت پرواز اربعین تنها از طریق درگاه‌های اینترنتی سایت‌های مجاز فروش بلیت امکان پذیر می‌باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان کنسلی تمام پروازهای چارتری اربعین گفت: هر کد ملی می‌‌تواند ۹ بلیت پرواز اربعین تهیه کند.

یازرلو گفت: با توجه به فروش بلیت پروازهای اربعین تنها به صورت اینترنتی اسامی سایت های مجاز فروش بلیت اعلام شد.
جعفر یازرلو گفت: با توجه به آغاز اجرای عملیات پروازی اربعین حسینی ۱۴۰۲ انتخاب و اعلام دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA جهت نمایش و فروش مستقیم بلیط الکترونیکی به زائران اربعین فهرست دفاتر منتخب فروش آنلاین اعلام می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت های اربعین باید سایت رسمی فروش خود را اعلام کنند و در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق دفاتر ذیل اقدام کنند.

او می گوید: شرکت؛ آرا جهان نوین گستر اطلس به نشانی سایتwww.snapptrip.ir، شرکت آبنوس گشت تهران به نشانی سایت www.flytoday.ir، شرکت سفرهای علی بابا به نشانی سایت www.alibaba.ir از جمله سایت های معتبر فروش بلیت پروازهای اربعین هستند.

یازرلو تاکید کرد: روشن است هرگونه فروش خارج از دو روش (سایت رسمی فروش ایرلاین و یا دفاتر منتخب فروش آنلاین) تخلف بوده و متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی دلالت خواهند شد.

او گفت: شرکت‌هایی که تا به امروز مجوز پرواز فوق العاده اربعین گرفته اند عبارتند از ۱-فلای بغداد، ۲-آتا۳-ایران ایر۴-ایرتور۵- کیش۶- پویا۷- قشم ایر۸- ساها.

جعفر یازرلو اظهار داشت: با عنایت به بخشنامه سازمان به شرکت‌های هواپیمایی به هیچ عنوان بلیت‌های اربعین به صورت حضوری یا تلفنی به فروش نمی‌رسد و زوار اربعین فقط از طریق سایت‌های رسمی شرکت های هواپیمایی و یا سایت‌های فروش آنلاینی که توانسته باشند الزمات ذیل بخشنامه ۲۳۵۰۵ مورخ ۲۱/ ۵/ ۱۴۰۲ سازمان هواپیمایی کشوری را برآورده کنند، ممکن و میسر خواهد بود.

وی افزود: فهرست شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر بلیت پروازهای اربعین (دفاتر فروش آنلاین) پس از بررسی زیرساخت‌های دفاتر در تطابق با استانداردهای مورد نظر این سازمان و اخذ وثایق و ضمانت‌نامه های لازم جهت تضمین حسن انجام کار را روز آینده اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به هیچ عنوان فروش چارتری در مسیرهای داخلی و در عملیات پروازی اربعین نداریم.

وی افزود: قراردادهای چارتری بین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، هر فرد با یک کد ملی، حداکثر می‌تواند ۹ بلیت بخرد.

جعفر یازرلو درباره فروش بلیت‌های اربعین توضیح داد: فرآیندی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌ها ابلاغ شده که هر کاربر حداکثر می‌تواند ۹ بلیت اربعین بخرد، بنابراین خرید بلیت گروهی و چارتری کنسل است.

وی با بیان اینکه درصدی از بلیت را برای کاروان‌ها گذاشتیم، افزود: از کل ظرفیت احتمالا ۳۰ درصد برای کاروان‌ها اختصاص می‌یابد و ۷۰ درصد برای عموم مردم؛ البته این هنوز قطعی نشده، اما تصور بر این است که بتوانیم این درصد را داشته باشیم؛ اما هر کاربر بیشتر از ۹ بلیت نمی‌تواند بخرد؛ این کار هم برای جلوگیری از ایجاد چرخه دلالی و بازار سیاه انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد: فروش بلیت‌های اربعین از طریق سایت‌های رسمی و آن دسته از دفاتر فروش آنلاین (OTA) که توانسته باشند الزامات تعیین‌شده توسط این سازمان ذیل بخشنامه شماره ۲۳۵۰۵ تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ را برآورده کرده باشند، مشخص و تعریف شده و خارج از این دو روش تخلف محسوب می‌شود. البته به جز فروش آنلاین، فروش بلیت از شرکت‌ها هم امکان‌پذیر است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.