کد مطلب: ۸۵۴۳۵۷

ماجرای کمبود بلیت اربعین چیست؟

ماجرای کمبود بلیت اربعین چیست؟

چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر عدم موفقیت مردم برای خرید بلیت اربعین از نیمه شب گذشته منتشر شد. بر این اساس ایران‌ایر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایران‌ایر اعلام کرد: عرضه بلیت پروازها در سایت به صورت پلکانی است،بنابراین نمایش پیام " نبود صندلی" در سایت مبنی بر اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت پروازها نیست.

در حالی فروش بلیت پروازهای اربعین از ساعت ۱۲ شب گذشته توسط ایران ایر شروع شده بود که گزارش های دریافتی از مخاطبان بسیاری نشان می دهد، علیرغم تلاش این افراد برای خرید بلیت طی شب گذشته، ولی از همان دقایق ابتدایی با «بلیت ناموجود» مواجه می شدند.
اداره کل روابط عمومی" هما" در این باره اعلام کرد: « با توجه به زمان تعیین شده برای عرضه بلیت پروازهای اربعین ،تعداد بلیت عرضه شده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما "در اولین دقایق ابتدایی روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ به دلیل حجم تقاضا در ۲۰ دقیقه اول به پایان رسیده است لذا برای مدیریت این حجم از تقاضا و جلوگیری از بروز مشکل در سرویس دهی ، عرضه بلیت در سایت ایران‌ایر به صورت پلکانی و درصدی خواهد بود تا امکان تهیه بلیت برای زائران حسینی فراهم گردد.»

این شرکت هواپیمایی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: «به منظور فراهم کردن امکان خرید بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت ایران ایر، عرضه بلیت پروازها در سایت به صورت پلکانی خواهد بود بنابراین نمایش پیام " نبود صندلی" در سایت مبنی بر اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت پروازها نیست.

از سوی دیگر با توجه به عرضه بلیت از بامداد ۲۶ مردادماه، ترافیک مراجعه به سایت ایران ایر بالا بوده لذا با پیش بینی این موضوع، تمهیدات لازم اتخاذ و مقرر شد برای ایجاد سطح دسترسی بیشتر برای هموطنان، عرضه بلیت در فواصل زمانی مختلف به صورت پلکانی انجام شود .

شایان ذکر است امکان دارد هموطنان در زمان مراجعه به سایت ایران ایر با پیام تکمیل ظرفیت مواجه شوند که به منزله نبود بلیت تلقی گردد که مجددا تاکید می‌گردد این گونه نیست و عرضه بلیت در فواصل زمانی به تناوب در سیستم عرضه می‌شود.

زائران اربعین حسینی توجه داشته باشند که قیمت بلیت پروازهای رفت ایران ایر در بازه زمانی ۲۷ تا ۲۰ شهریور ۴ میلیون تومان و بلیت پروازهای بازگشت در بازه زمانی فوق الذکر ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.»

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.