کد مطلب: ۸۵۵۹۶۴

راه‌‌اندازی پروازهای اربعین از ۳ مبدا جدید/ قیمت برخی پروازها کاهش یافت

راه‌‌اندازی پروازهای اربعین از 3 مبدا جدید/ قیمت برخی پروازها کاهش یافت

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای ایام اربعین راه‌‌اندازی پروازهای اصفهان، شیراز و زنجان به نجف، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نهایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: عرضه بلیت پروازهای اربعین در سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آدرس iranair.com در حال انجام است.

وی توضیح داد: پیش از این هم اعلام شد که‌ با هدف کوتاه‌کردن دست سوءاستفاده‌گران، بلیت‌ پروازهای اربعین را در ساعت‌های نامشخص و به صورت ناگهانی در طول روز عرضه می‌کنیم، بنابراین زوار اگر با یک بار مراجعه موفق به تهیه بلیت نشدند، نگران نباشند و در ساعاتی دیگر مجددا به سایت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای ایام اربعین بیش از 100 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود، اضافه کرد: برای ایام اربعین راه‌‌اندازی پروازهای اصفهان، شیراز و زنجان به نجف توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نهایی شده است.

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مسیرهای سمنان و شاهرود به نجف هم به‌زودی راه‌‌اندازی شود.

کاهش قیمت بلیت پرواز تهران-نجف برای روزهای پس از اربعین

قربانعلی افزود: در راستای کاهش نرخ بلیت برای زوار اربعین، ایجاد تسهیلات و مدیریت سفر، امروز برنامه‌ریزی شد قیمت بلیت برای پروازهای رفت از تهران به نجف در بازه زمانی ‌16 تا 20 شهریور با قیمت 2.5 میلیون تومان بر روی سامانه ایران‌ایر به آدرس ‌www.iranair.com قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از قبل هم اعلام شده بود که برای بازه زمانی ‌۲۷ مرداد تا ۹ شهریور قیمت بلیت مسیر نجف به فرودگاه امام خمینی (ره) به ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

بنابراین گزارش پیش از این مصوب شده بود قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین از تهران و بسیاری از استان‌ها 8 میلیون تومان و از مشهد 9.5 میلیون تومان باشد.(فارس)

بلیت پروازهای اربعین را در ایران تهیه کنید

فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده و شرکت‌های هواپیمایی باید از سایت رسمی فروش خود نسبت به فروش بلیت اربعین اقدام کنند، در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت پرواز اربعین برخوردار نباشند، صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق این دفاتر خواهند بود.

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری، در اطلاعیه‌ پروازهای اربعین اعلام کرد: حضور زائران در پروازهای رفت از ایران در فرودگاه سه ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پروازهای خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

حضور مسافران جهت پروازهای برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد پنج ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و مسافر) و صف‌های طویل ایجادشده در مسیر، لازم است زائران با در دست داشتن بلیت و گذرنامه زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنند.

پیشنهاد می‌شود زائران بلیت پروازهای رفت و برگشت خود را در ایران تهیه کنند؛ بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق یا پای پرواز صرفا به‌صورت دلاری فروخته می‌شود.

لازم است زائران بلیت پرواز اربعین خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید کنند و هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود را ارائه کنند تا هرگونه تغییر در ساعت پرواز یا تاخیر احتمالی را شخصا دریافت کنند.(ایسنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.